Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΟΣ.
Η ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΓΝΩΣΗ της ταπεινης αυτης αγαπης ( ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ) οδηγησε τον γεροντα Σωφρονιοστην πρωτοτυπη διατυπωση της θεωριας της ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΟΣ, θεωριας που εξηγει με τον καλυτερο τροπο το μυστηριο της αγαπης του χριστου & πως αυτή ενεργει η πασχει μεσα στον κοσμο αυτόν, ο οποιος ΕΝ ΤΩ ΠΟΝΗΡΩ ΚΕΙΤΑΙ.
Στην θεωρια αυτή παρουσιαζεται ολο το ανθρωπινο, είναι δομημενο σαν πυραμιδα.
Η ιεραρχηση σε ανωτερη & κατωτερη ταξη ανθρωπων, όπως & κάθε διαιρεση & ανισοτητα αναμεσα τους, είναι συνεπεια των πρωτοπλαστων
Αυτοι που βρισκονται στην κορυφη της πυραμιδας κατακυριευουν & κατεξουσιαζουν τους κατωτερους, ενώ η δικαιοσυνη, ως απαιτηση του κατ’ εικονα θεου πνευματος του ανθρωπου, δεν υπαρχει.
Για να θεραπευσει ο Χριστος ολο τον ανθρωπο να λυσει το αδιεξοδο του & να υψωσει προς τα ανω ολους εκεινους που είναι ταπεινωμενοι στη γη ανατρεπει αυτή τη πυραμιδα του ΕΙΝΑΙ, θετοντας την κορυφη της προς τα κατω, & ετσι εγκαθιστα την εσχατη τελειοτητα. Κορυφη της πυραμιδας είναι ασφαλως ο ιδιος ο χριστος ως κεφαλη του σωματος της ΚΑΙΝΗΣ ΚΤΙΣΕΩΣ.
Στον πυθμενα της ανεστραμμενης πυραμιδας βασιλευει το ταπεινο & σωτηριο πνευμα του εσταυρωμενου Χριστου, που συνεφερε να απολεσθει ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΛΑΟΥ. Εκει ΕΝΕΡΓΕΙΤΑΙ ολως ιδιαιτερα ζωη, φανερουται ολως ιδιαιτερον ΦΩΣ & ιδιαιτερα ΕΥΩΔΙΑ. ( ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΘΕΩΛΟΓΙΑ ΤΟΥΠ. ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ).
Η αγαπη δεν είναι φυσικο ΙΔΙΩΜΑ ΤΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ,αλλα το οντολογικο περιεχομενο της μακαριας ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΘΕΙΩΝ ΥΠΟΣΤΑΣΕΩΝ.
Η αγαπη δεν είναι δεδομενο για τον ανθρωπο , ο Χριστος τον ΚΑΛΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΝΑ ΥΨΩΘΕΙ ΣΤΟ ΘΕΙΟ ΦΩΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΑΣΕΩΝ, Αγαπη η οποια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΑΛΛΑ ΕΚΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ.Η κληση αυτή του Κυριου απευθυνεται στην ΚΑΡΔΙΑ, ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ, ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ & ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ ΑΥΤΗΣ ΤΟΥ ΖΩΝΤΑ ΘΕΟΥ.
Όταν ελθει ρημα Θεου στον ανθρωπο & το αποδεχτει, το μυστηριο αυτό (μυστηριο του σταυρου)γινεται ενεργο & κ θεια αγαπη ως ΠΥΡ ΔΙΑΠΕΡΝΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ.
Η επαφη του πυρος αυτου με την καρδια του ανθρωπου επιφερει θαυμαστη αλλοιωση ολου του κοσμου είναι του…… Η ΑΜΩΜΗ ΑΥΤΗ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ : ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΚΑΤ’ ΑΡΧΗΝ & ΠΩΣ ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ.
Ο Ορθολογιστης θεολογος οσο ψηλα & αν ανεβει & οσο ΜΥΣΤΙΚΑ βαθος & αν ΠΕΤΥΧΕΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΣΕΙ ΤΟΝ ΚΤΙΣΤΟ ΝΟΥ ΤΟΥ, η εμπειρια του είναι κατ’ ουσιαν ΠΑΝΘΕΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΕΩΣ… ΤΑ ΕΣΧΑΤΑ ΟΡΙΑ, στα οποια μπορει να φθασει, είναι καποια μορφη ΦΩΤΟΕΙΔΟΥΣ ΘΕΩΡΙΑΣ …βλεπει τη ΝΟΕΡΗ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΝΟΥ, που είναι κτισμενος κατ’ εικονα Θεου.
Όταν η κτιστη ελευθερια της θελησεως στρεφεται ΑΥΤΟΕΡΩΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ, ΤΟΤΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ & ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ & ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΡΧΗΣ , ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ & να αναφερει στον Θεον ολη την κτιση.(ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΥΟΥΠ. ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ).
Ο Αυγουστινος στις ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ που εγραψε: στο τελος της ζωης του, λεει :ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΥΠΗΡΧΕ & ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ, όταν η αληθινη θρησκεια, που ηδη υπηρχε, αρχισε να ονομαζεται χριστιανικη.(ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ: ( ΜΕΤ. φραγκισκη αμπατζογλου ).
Κάθε μια ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ & ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. Η ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ Η ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ , ΑΛΛΑ & ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ. ΕΠΙΣΗΣ Η ΦΥΣΗ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΤΑΥΤΙΖΟΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ , ΑΛΛΑ & ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ.
Το ΘΕΙΟΝ ΕΙΝΑΙ λει ο γεροντας , είναι απολυτως ενεργουμενον & συνεπως οριζεται ως καθαρη ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Η καθαρη ενεργεια εδώ δεν πρεπει να θεωρηθει ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ Η ΤΗΝ ΘΩΜΙΣΤΙΚΗ ΕΝΝΟΟΙΑ, ΔΙΟΤΙ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΟΧΗΣ & ΓΝΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. Η Αγια Τριαδα αποκαλυπτει μια τελεια απλοτητα & ενοτητα με τρις διακρισεις.
Ολες οι αρετες που μετερχονται, όπως η νηστεια, η εγκρατει , η αγρυπνια, η μετανοια , η αυτομεμψια, η αποδοχη της Προνοιας του Θεου & άλλες , που αποβλεπουν στην ταπεινωση& αντλουν από αυτην την δυναμη του
Η Ηττα αυτή του κοσμικου κακου, πραγματοποιειται στην καρδια εστω & μεμονωμενων προσωπων, επενεργει ευεργετικα στα πεπρωμενα ολου του κοσμου & απλωνει την ευλογια του θεου σε ολοκληρη τη γη.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ ΑΠΟΔΕΙΚΥΟΝΤΑΙ:
ΥΠΟΣΤΑΣΗ = ΠΛΗΡΩΜΑ ΦΥΣΕΩΣ& ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.
ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ…..ΦΥΣΗ = ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ & ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ.
ΘΕΙΟΝ ΕΙΝΑΙ: ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟΝ-ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΚΑΘΑΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ.——-ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΑΡΙΣΤ/ΛΗ ΚΛΠ. ΘΕΟΥ: =ΓΝΩΣΗ & ΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ=ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
ΑΓΑΠΗ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ—ΚΑΛΕΙ ΜΕΣΩ ΕΝΤΟΛΩΝ—- ΚΑΛΕΙ ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ—ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΗ …& ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ…ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ:
ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΡΑΞΩΜΕ ΣΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ….ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΧΕΙ …..ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΜΑΣ ΠΛΑΚΩΝΕ… ΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΤΑΦΟΠΕΤΡΑ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ……ΕΓΩ ΤΟΤΕ …ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ….ΟΥΤΕ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΔΩΣΩ ΤΟΝ ΟΡΟ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ….ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ?????? ΤΙ ΜΠΕΡΘΕΥΕΤΕ ΘΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.ΔΕΝ ΘΑΧΕ ΔΙΚΙΟ ????ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΤΟ ΑΓΑΘΟ…ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ….ΟΠΩΣ & ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ….ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ …ΤΗΝ ΝΟΗΣΗ…ΚΛΠ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ & ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΛΟΓΙΑΣ….ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ..& Η ΣΚΕΨΗ ΑΠΛΗ..ΑΛΛΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ….ΑΠΕΧΕΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΑΛΛΟ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ. ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ….ΕΙΣΘΕ ΥΠΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΑΣ …Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΗ …..Η ΓΝΗΣΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ……ΕΜΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΜΠΕΡΘΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ …..ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΕΝΝΟΙΑΣ..ΟΠΩΣ Η ΟΥΣΙΑ…………. …ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΚΥΡΙΟΙ …ΕΣΕΙΣ ΔΙΑΛΕΞΑΤΕ…….. ΤΗΝ…….. ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ…ΔΕΝ………. ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΚΥΕΤΕ…ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΗΝ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΔΟΓΜΑ …ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΟΥ. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΤΥΠΗΣΗ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ Η ΚΑΚΟΔΟΞΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΚΤΥΠΑ.
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ …ΑΚΟΜΑ & ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΒΑΤΟ …ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙ…ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ ….ΟΛΟΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΦΑΛΜΑΤΑ.
ΠΗΓΕΣ:ΒΙΒΛΙΟΓΡ/ΙΑ: ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ Π. ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΠΕΡΙ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, ΟΥΣΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΛΠ.
ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ Π. ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΙΕΡΩΜ. ΖΑΧΑΡΙΑ.
ΑΣΚΗΣΗ & ΘΕΩΡΙΑ
ΟΨΩΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ
ΟΝΤΩΣ ΟΝ & Η ΥΠΟΣΤΑΣΗ, ΕΝΕΡΓΕΙΑ , ΦΥΣΗ, ΟΥΣΙΑ.