ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
Είναι εξ ισου λανθασμενο & απατηλο να αναμενουμε την τελειοτητα μιας ομαδας, οσο & την τελειοτητα ενός προσωπου.
Πρωτιστως, γιατι & εμεις οι ιδιοι δεν εχουμε αληθινη & ορθη ιδεα για το τι ακριβως είναι η τελειοτητα. Και υστερα, γιατι η τελειοτητα είναι η κατασταση της πληρους ομοιωσεως με τον Χριστο.
ΑΠΟΣΠΑΣΜ ΑΠΟ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ & ΖΩΗΣ Π. ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΕΣΣΕΧ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΣΣΕΧ ΕΣΩΤ: ΝΑΟΥ – ΤΕΠΛΟ:
ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ Ο ΘΕΟΣ; ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΘΩΣ ΕΣΤΙ.
Η γνωση του Θεου από μας τις κτιστες υποστασεις είναι διμερης πραξη: πραξη αυτου που περιεχει & αυτου που την δεχεται.Η γνωση αυτή εχει παντοτε προσωπικο & όχι αντικειμενεικο χαρακτηρα…….
Μετα τη δημιουργια του ανθρωπου ο Κυριος δεν ενεργει πλεον Μονος, αλλα παντοτε με το κτισμα του.
Η πορεια της τελειωσεως μας πραγματοποιειται με την συναντηση 2 θελησεων: του δημιουργου & του δημιουργηματος. Η γνωση του ΖΩΝΤΟΣ ΘΕΟΥ μας μεταδιδεται στην πραξη της μας με Αυτόν στον ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ. Η πραξη αυτή της ΕΝΩΣΕΩΣ είναι αποτελεσμα ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ που διανοιγει την καρδια μας, ολη την υπαρξη μας, στην πληροτητα της. Αν όμως εμεις του προσφερουμε μονον μερος της ζωης μας, τοτε δεν πρεπει να περιμενουμε ότι Αυτος ο ΑΝΑΡΧΟΣ, θα μας αποκαλυφθη σε ολο του το πληρωμα, & μαλιστα με τον τροπο αναφαιρετο στους αιωνες.
Ο Κυριος είναι ανεκφαστα οικτιρμων, αλλα λαμβανει υπ οψιν του το μετρο Της παραδοσης του εαυτου μας σε ΑΥΤΟΝ: ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ : ΔΙΔΕΤΑΙ ΣΕ ΜΑς ΤΟΣΟ, ΟΣΟ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΧΘΟΥΜΕ……..
ΠΗΓΕΣ : ΑΠΟΣΠ. ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Π. ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΕΣΣΕΧ :
ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΘΩΣ ΕΣΤΙ. & ΑΡΘΡΟΓ. ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΣΕΧ.