Στον σύγχρονο Ορθόδοξο Χριστιανισμό, όχιΥπάρχει ένα πολύ γνωστό επιστήμονα, θεολόγος, ιεραποστολικό, από τον πατέρα του Αλεξάνδρου Σμέμαν, ο οποίος αφιέρωσε τη ζωή του για να εξυπηρετούν τα υψηλότερα χριστιανικά ιδεώδη. λογοτεχνική και θεολογική κληρονομιά του έχει μετατρέψει την ιδέα πολλών ανθρώπων της θρησκείας και του Χριστιανισμού. Βρίσκεται σε μια καλά άξιζε φήμη όχι μόνο μεταξύ των Ορθοδόξων, αλλά και μεταξύ των Καθολικών.
Συγγενείς
Ο Shmemann Alexander Dmitrievich ήρθε από μια ευγενή οικογένεια, η οποία αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη ρωσική αυτοκρατορία μετά την επανάσταση.
- Ο παππούς Nikolai Eduardovich Shmemann (1850-1928) ήταν μέλος της Κρατικής Δούμας.
- Ο πατέρας Ντμίτρι Νικολάεβιτς Σμιμάν (1893-1958) ήταν αξιωματικός του τσαρικού στρατού.
- Η μητέρα Άννα Τικονόβρα Σίσκοβα (1895-1981) ήρθε από μια ευγενή οικογένεια.

Η αδελφή Έλενα Ντμιτρίβνα (1919-1926) πέθανε στην πρώιμη παιδική της ηλικία, χωρίς να βιώνει τις διάφορες δυσκολίες της ζωής του μετανάστη.
Διαδρομή ζωής: Παρίσι
Αλέξανδρος Σμέμαν γεννήθηκε 13 Σεπτεμβρίου του 1921 στην Εσθονία στην πόλη της Revel. Το 1928 η οικογένεια μετακόμισε στο Βελιγράδι και το 1929, όπως πολλοί μετανάστες που εγκαταστάθηκαν στο Παρίσι.
Το 1938 έγινε απόφοιτος του ρωσικού δοκάρουκατοικία που βρίσκεται στο Verasle. Ένα χρόνο αργότερα αποφοίτησε από το Λύκειο του Carnot. Το 1943, ενώ φοιτούσε στο Θεολογικό Ινστιτούτο Αγίου Σεργίου στο Παρίσι, ο Αλέξανδρος παντρεύτηκε έναν συγγενή του αρχιερέα Μιχαήλ Όσουργγιν. Η σύζυγός του Ulyana Tkachuk έγινε πιστός σύντροφος για πολλά χρόνια ζωής. Το 1945, ο Αλέξανδρος Schmemann αποφοίτησε από το Θεολογικό Ινστιτούτο Αγίου Σεργίου. Ο καθηγητής και επιμελητής της έρευνας ήταν ο A. Kartashev, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο νέος επιστήμονας απομακρύνθηκε από την ιστορία της εκκλησίας, ακολουθώντας τον σύμβουλό του. Η διατριβή του γράφτηκε σε υψηλό επαγγελματικό επίπεδο, μετά την υπεράσπισή του, κλήθηκε να παραμείνει δάσκαλος σε εκπαιδευτικό ίδρυμα.
Εκτός από τα προαναφερθέντα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Σορβόνης. Το 1946 ο Αλέξανδρος Schmemann χειροτονήθηκε πρώτα στους διακόνους και στη συνέχεια στους πρεσβυτέρους.

Ακόμα και κατά τη διάρκεια της φοιτητικής του ζωής, πήρεενεργή συμμετοχή στο έργο του ρωσικού χριστιανικού κινήματος μεταξύ των νέων και των μαθητών. Συγχρόνως υπηρέτησε ως ηγέτης και πρόεδρος των συνεδριάσεων για τη νεολαία.
Διαδρομή ζωής: Νέα Υόρκη
Το 1951, ο πατέρας Αλέξανδρος μετακόμισε με την οικογένειά του στην Αμερική.
Την περίοδο 1962 – 1983 διευθύνει το θεολογικό σεμινάριο St. Vladimir. Το 1953, ο παπάς Αλέξανδρος Schmemann ανέβηκε στην τάξη του αρχιερέα.
Το 1959 στο Παρίσι υπεράσπισε τη διδακτορική διατριβή του με θέμα «Θεολογία της Λειτουργίας».

Διδακτικές δραστηριότητες
Την περίοδο 1945 – 1951 ο ΑλέξανδροςΥπηρέτησε ως δάσκαλος της εκκλησιαστικής ιστορίας στο Θεολογικό Ινστιτούτο Αγίου Σεργίου. Από το 1951, μετά από πρόσκληση που έλαβε από το θεολογικό σεμινάριο St. Vladimir, μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα κύρια έργα
- “Εκκλησιαστική και εκκλησιαστική δομή”.
- “Το Μυστήριο του Βαπτίσματος”.
- «Η ιστορική πορεία της Ορθοδοξίας».
- “Εισαγωγή στη λειτουργική θεολογία”.
- “Για τη ζωή του κόσμου”?
- “Εισαγωγή στη θεολογία: μια σειρά διαλέξεων για τη δογματική θεολογία”.
- “Μυστήρια και Ορθοδοξία”.
- “Ευχαριστία: Μυστήριο της Βασιλείας”.
- “Εκκλησία, κόσμος, αποστολή: Σκέψεις για την Ορθοδοξία στη Δύση”.
- “Μεγάλη Σαρακοστή”.
Λογοτεχνική κληρονομιά
Η κληρονομιά αυτού του επιστήμονα αντλεί τον εαυτό τουτην προσοχή όχι μόνο των εγχώριων αναγνωστών, αλλά και μια ενδιαφέρουσα πηγή για τον Δυτικό άνθρωπο, διότι εισάγει την τελευταία στην ανατολική ασκητική παράδοση, η οποία έχει τις ρίζες της στην έρημο και χρονολογείται από τους αρχαίους αγκυρίτες.
Είναι αναμφισβήτητο ότι ο δυτικός κλάδος του Χριστιανισμού,Καθολικισμός και μετά από αυτόν ο προτεσταντισμός έχασε αυτή τη σχέση, αποδίδοντας σε διάφορες κοσμικές τάσεις, έχασε το συνδετικό νήμα μεταξύ της μυστικιστικής ζωής της εκκλησίας και της καθημερινής πραγματικότητας. Αυτό δήλωσε επίσης ο Αλέξανδρος Schmemann.

Ακριβώς αυτή η ιστορική διαδικασία είναιένα από τα κύρια σημεία της ακαδημαϊκής δραστηριότητας του Alexander Schmemann. Η ανάλυση των λειτουργικών μνημείων μπορεί να βοηθήσει τους σημερινούς Χριστιανούς να κατανοήσουν τη σύγχρονη λατρεία και να εμπλουτίσουν την μυστικιστική έννοια αυτής της ενέργειας.
Δημοσίευση ημερολογίων
Το 1973, η πρώτη ηχογράφηση έγινε σε ένα μεγάλοφορητούς υπολογιστές. Ο πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος Schmemann το έκανε μετά την ανάγνωση του δοκίμιου του Fyodor Dostoyevsky. Οι αδελφοί Καραμανζόφ. Στα ημερολόγιά του, περιγράφει όχι μόνο τις εμπειρίες του σχετικά με διάφορα περιστατικά στην προσωπική του ζωή, αλλά και τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στην εκκλησιαστική ζωή αυτής της δύσκολης περιόδου. Αναμφισβήτητα, πολλοί ηγέτες των εκκλησιών βρήκαν τη θέση τους στα αρχεία του.

Αρνητική στάση
Αναμφίβολα, η θέση του Alexander Schmemannη στάση απέναντι στη Σοβιετική Ένωση ήταν αρκετά εχθρική. Στις εκθέσεις και τις εκπομπές του, επανειλημμένα κατηγόρησε τους ηγέτες της χώρας για μια αρνητική στάση απέναντι στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Πρέπει να σημειωθεί ότι η κατάσταση μεταξύ του ROC και των ZRPT ήταν μάλλον ασταθής.
Ως εκ τούτου, τα έργα του συγγραφέα δεν μπορούσαν να μπουν στην ΕΣΣΔ.
Η κατάσταση δεν άλλαξε μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής ΈνωσηςΈνωση. Ένας αριθμός που ανήκει στην πιο συντηρητικό κόμμα των επισκόπων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πρωθιερέας Αλέξανδρος Σμέμαν θεωρείται αιρετικός και να απαγορεύσει την ανάγνωση των επιστημονικών συγγραμμάτων του.
Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα είναι η απαγόρευση της ανάγνωσηςτα έργα του στην πνευματική σχολή του Ekaterinburg. Ο κυβερνώντος επίσκοπος Νίκων πρόδωσε τον Αλέξανδρο Schmemann anathema και απαγόρευσε στους μαθητές να διαβάσουν τα γραπτά του. Ο λόγος που χρησίμευσε για την έκδοση μιας τέτοιας απόφασης είναι ακόμα άγνωστος. Παρά τα πάντα, ο Αλέξανδρος Schmemann, του οποίου η βιογραφία παραμένει μοντέλο ποιμαντικής διακονίας, είναι το πρότυπο της ζωής ενός κληρικού.