Προσθήκη φωτοστεφάνου στον Άγιο Παΐσιο

 υ
Άγιος στην συνείδηση κλήρου και λαού, ο Άγιος Παΐσιος έχει φιλοτεχνηθεί αρκετές φορές από τον Άρχοντα Εικονογράφο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας κ. Κωνσταντίνο Ξενόπουλο. Σήμερα, στα έργα αυτά, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζει την ανάγκη προσθήκης του φωτεινού στεφανιού γύρω από το πρόσωπο του εικονιζόμενου Αγίου Παϊσίου.
Το φως αυτό στην βυζαντινή τέχνη, δηλώνει ότι ο άνθρωπος αυτός μετείχε από αυτή την ζωή στην καθαρτική, φωτιστική και θεοποιό ενέργεια του Τριαδικού Θεού.
Ο αγιογράφος Κωνσταντίνος Ξενόπουλος γνώρισε τον Γέροντα Παΐσιο το 1974 ως μαθητής της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας του Αγίου Όρους. Στην μετέπειτα λαμπρή πορεία του αγιογράφησε πολλές φορές τον Όσιο Παΐσιο και αποτύπωσε την αγιασμένη μορφή του που είναι αγαπητή και οικεία σε ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα αλλά και τον Ορθόδοξο κόσμο.
Η τοιχογραφία αυτή βρίσκεται στην τράπεζα της Ιεράς Μονής Αγίου Ιλαρίωνος στην Αριδαία. Πνευματικός της Ιεράς Μονής είναι ο πατέρας Παΐσιος, μαθητής του Αγίου Παϊσίου. Στην αγιογραφία εικονίζεται σκηνή από τον βίο του Αγίου όταν εξαντλημένος από την νηστεία και ενώ δεν είχε κάτι να φάει βγήκε στην αυλή του να προσευχηθεί και ένας αετός που πέρασε του άφησε ένα ψάρι. Ο Άγιος επειδή θεώρησε ότι μπορεί να ήταν πειρασμός μπήκε στο κελί του και προσευχήθηκε. Όταν βγήκε έξω και πάλι το ψάρι ήταν εκεί. Το μεγάλο κελί που εικονίζεται πίσω από τον Άγιο είναι το Κελί του Τιμίου Σταυρού όπου ο γέροντας Παΐσιος ασκήθηκε κοντά στον παπα Τύχωνα από το 1968 έως και το 1979. Το κελί αυτό υπάγεται στην Ιερά Μονή Σταυρονικήτα γι΄ αυτό και ο αγιογράφος, ακριβώς από κάτω φιλοτέχνησε την Ιερά αυτή Μονή.
Κάτω από τον αετό εικονίζεται η Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου και ακριβώς δίπλα η Παναγούδα, το κελί όπου ο Άγιος Παΐσιος, κατά κόσμον Αρσένιος Εζνεπίδης, έζησε ως ασκητής και το οποίο υπάγεται στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου. Πάνω από το χέρι του Αγίου ο Κωνσταντίνος Ξενόπουλος φιλοτέχνησε τον Ναό του Πρωτάτου εκφράζοντας την ιδιαίτερη αγάπη του ιδίου ως αγιογράφου στο Πρωτάτο και τον Πανσέληνο. Αριστερά του Αγίου φιλοτέχνησε την ελιά και τα κούτσουρα όπου μαζευόταν πλήθος κόσμου και άκουγε τον λόγο του Αγίου Παϊσίου. Τέλος πίσω και αριστερά εικονίζεται η κορυφή του Άθωνα.
Το έργο αυτό είναι φιλοτεχνημένο με ακρυλικά χρώματα και ο αγιογράφος Κωνσταντίνος Ξενόπουλος θα προσθέσει σε αυτό το φωτοστέφανο που μιλά για την κατάταξη του γέροντος Παϊσίου στο Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, στις 13 Ιανουρίου 2015, σύμφωνα με την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Αντίστοιχα έργα του αγιογράφου Κωνσταντίνου Ξενόπουλου που εικονίζουν τον Όσιο και Άγιο Παΐσιο παρουσιάζονται παρακάτω.Ο ίδιος ο αγιογράφος Κωνσταντίνος Ξενόπουλος αναφέρει για το έργο αυτό που είναι φιλοτεχνημένο με αυγοτέμπερα και βρίσκεται στην ίδια Ιερά Μονή ότι αγιογράφησε τον γέροντα Παΐσιο τον αγιορείτη αποδίδοντας «την αίσθηση που είχες ότι σε κοίταζε πάντα στα μάτια σαν να σε περνούσε ακτινογραφία.» Το σκουφάκι του Αγίου ήταν αυτό το μοναστικό.
Τα έργα αυτά παρουσιάζονται στο βιβλίο του αγιογράφου Κωνσταντίνου Ξενόπουλου «Κ. Ξενόπουλος έγραψε»
Αυγοτέμπερα μικρών διαστάσεων έργο του Κ. Ξενόπουλου
Ο Κ. Ξενόπουλος αγιογράφησε για πρώτη φορά τον Άγιο Παΐσιο το 1994 και αυτή ήταν και η πρώτη φορά που έγινε αγιογραφία του γέροντα. Το πρώτο του αυτό έργο παρουσιάζεται και στο βιβλίο του «Ταξιδεύοντας με την Τέχνη στον Άθωνα»
Ο γέροντας Παΐσιος με εμπνέει.
Όπως συμβαίνει με πλήθος πιστών σε όλο τον κόσμο, ο γέροντας Παΐσιος αποτελεί πηγή έμπνευσης και πνευματικής ανάτασης και για τον αγιογράφο Κωνσταντίνο Ξενόπουλο.

Το έργο αυτό είναι φιλοτεχνημένο σε φυσικό ξύλο με αυγοτέμπερα και είναι στολισμένο με φύλλο χρυσού. Βρίσκεται στην Καλύβη Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στην Νέα Σκήτη όπου γέροντας είναι ο μοναχός Παΐσιος. Στο έργο κάτω από το Όσιος υπάρχει και η γραφή «Πατήρ ημών» επειδή ο γέροντας όταν αγιογραφήθηκε δεν είχε γίνει ακόμη Άγιος. Σύντομα και στο έργο αυτό θα προστεθεί το φωτοστέφανο ως σημάδι της βυζαντινής τέχνης της αγιογραφίας
Τα έργα αυτά αποτελούν έκφραση του μεγάλου δέους και της κατάνυξης που ένιωσε η ψυχή πολλών πιστών αλλά και του αγιογράφου Κωνσταντίνου Ξενόπουλου με την αγιοποίησή του γέροντος Παϊσίου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ίδιος «και ενώ το ξέραμε και στο μυαλό μας ήταν Άγιος, μόλις η επίσημη εκκλησία το αναγνωρίζει και τον κατατάσσει στο αγιολόγιό της η χαρά είναι έκδηλη και έντονη

Share Button

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *