Ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος στο «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…»- ΠΑΙΣΙΟΣ

Δεν περιορίζεται η Χάρη του Θεού σε έναν γεωγραφικό χώρο. Και το Άγιο Όρος δεν είναι ένας χώρος γεωγραφικός, ούτε ένας τόπος, αλλά ένας τρόπος ζωής.
Μπορεί να ζεις γεωγραφικά στο Άγιο Όρος αλλά με κοσμικό τρόπο και ο νους σου να είναι στον κόσμο και η ζωή σου και η νοοτροπία σου να είναι κοσμική.
Και μπορεί να ζεις στον κόσμο αλλά η καρδιά σου και ο νους σου να είναι στο Άγιο Όρος, να είναι στο Θεό, να είναι στην προσευχή. Και αυτό να είναι πραγματικά ο μεγάλος θησαυρός σου που σε κάνει να είσαι ο ίδιος Άγιο Όρος!
Ξεκινώντας την ομιλία του, ο Πανιερώτατος τόνισε με έμφαση:
“Άγιον Όρος είναι ο κόσμος όλος. Όλος ο κόσμος καλείται να γίνει Άγιον Όρος. Και ο καθένας μας καλούμαστε να γίνουμε Άγιον Όρος, με την έννοια ότι να γίνουμε τόπος όπου ο Θεός θα εμφανίσει τον εαυτό του και θα τελεσιουργηθεί μέσα στην ψυχή μας το μεγάλο μυστήριο της παρουσίας του Θεού.”
Τελικά τι είναι το Άγιο Όρος, αναρωτήθηκε; Είναι ένας χώρος γεωγραφικός, όπου κατοικούν άνθρωποι οι οποίοι επέλεξαν στη ζωή τους να αγαπήσουν τον Θεό εξ’ ολοκλήρου. Να αφιερώσουν τον εαυτό τους σε αυτήν την αγάπη του Θεού, απερίσπαστοι από τα κοσμικά πράγματα, μακριά από τους θορύβους του κόσμου και να μπουν μέσα στο μεγάλο αγώνα της μετάνοιας.

Η μετάνοια είναι το κατεξοχήν κήρυγμα του Αγίου Όρους
Εμβαθύνοντας ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος, είπε ότι η μετάνοια είναι το κατεξοχήν κήρυγμα του Αγίου Όρους, επειδή η μετάνοια είναι και το κατεξοχήν κήρυγμα του Ευαγγελίου και της Εκκλησίας. Αυτό το έργο της μετανοίας είναι ένα έργο ατέλειωτο, ένα έργο το οποίο αρχίζει ο άνθρωπος αλλά δεν το τελειώνει ποτέ. Και για ποιό λόγο; Γιατί μετάνοια δεν σημαίνει απλώς την μεταμέλεια για τα λάθη μας και τις αμαρτίες μας. Μετάνοια σημαίνει αυτό το οποίο λέει και εννοεί αυτή η πανέμορφη ελληνική λέξη. Μεταβολή του νου μας, αλλαγή του μυαλού μας, αλλαγή νοοτροπίας, που αυτό είναι το σημαντικότερο. Να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε, αξιολογούμε και αξιοποιούμε τα πράγματα που είναι γύρω μας.

Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπεδινός και Μητροπολίτης Λεμεσού
Γνωρίσαμε στο Περιβόλι της Παναγίας ανθρώπους οι οποίοι εφύλαξαν με πολύ ακρίβεια τη συνείδηση τους απέναντι στους αδελφούς τους. Και στα απλά πράγματα αγωνιζόμενοι αυτοί οι άνθρωποι κατάφεραν και τα πολύ μεγάλα. Γιατί κανείς δεν μπορεί να αρχίσει από τα μεγάλα αλλά αρχίζει από τα μικρά. Από το να μάθουμε να ανεχόμαστε τον αδερφό μας, το να ζούμε ως ένα σώμα, ένας άνθρωπος.
Η κοινοβιακή ζωή των μοναστηριών του Αγίου Όρους και όλων των κοινοβίων μονών της Ορθοδοξίας σε όλη την Εκκλησία μας, μας διδάσκει ακριβώς αυτό το μεγάλο μυστικό. Να γίνουμε ένα σώμα όπως ο Θεός είναι τρία πρόσωπα αλλά μία θεότητα, έτσι και ο άνθρωπος είναι πολλά πρόσωπα αλλά ένας άνθρωπος. Και καλούμαστε να φύγουμε από τον εγωισμό μας και τον ατομισμό μας και να ενωθούμε με τον αδελφό μας και να γίνουμε ένα μαζί με αυτόν.”

Τα μοναδικά εργόχειρα από τις Ιερές Μονές, τα Κελλιά και τις Σκήτες του Αγίου όρους μπορείτε να τα βρείτε στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Έκθεσης Προϊόντων Αγίου Όρους
http://www.artionrate.com/index.php/eshop
Μπορεί κάποιος να διερωτηθεί ότι στο Άγιο Όρος υπάρχουν ιδανικές συνθήκες για την αγιότητα. Εμείς που είμαστε στον κόσμο τι μπορούμε να πούμε, πως μπορούμε εμείς να φτάσουμε σε μέτρα τέτοια πνευματικά; Ο ομιλητής απαντά ότι δεν υστερεί ο κόσμος σε αφορμές πνευματικών αγώνων. Ίσως μάλιστα και στον κόσμο υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες, γιατί στα μοναστήρια το περιβάλλον είναι άγιο και ενάρετο και οι αδελφοί κατά κανόνα είναι ενάρετοι άνθρωποι και προσεκτικοί στη συμπεριφορά τους και στις συνομιλίες τους. Δε θα μας μιλήσουν άσχημα, δε θα μας βρίσουν, δε θα μας αδικήσουν, δε θα μας εξευτελίσουν.
Ταπείνωση
Ακολούθως αναφέρθηκε σε μία ρήση του γέροντα Παϊσίου, ο οποίος έλεγε ότι προϋπόθεση της πνευματικής ζωής είναι η ταπείνωση. Και τι σημαίνει αυτό, αναρωτήθηκε ο Πανιερώτατος; Σημαίνει ότι ο Θεός θα επιτρέψει μέσα στους νόμους τους πνευματικούς που εκείνος γνωρίζει, μέσα στην πάνσοφο αυτή δική Του αγάπη και πατρική πρόνοια, να σηκώσει λίγο τη Χάρη Του από τον αδελφό μας και ο αδελφός να μας στενοχωρήσει, να μας θλίψει, να μας πιέσει, να μας φέρει σε μια δυσκολία.

Άγιος Παΐσιος – έγχρωμη λιθογραφία φτιαγμένοι από μοναχούς της Ιεράς Καλύβης του Αγίου Γεωργίου στο Άγιο Όρος
http://www.artionrate.com/index.php/eshop/agiografies/idiaiteres-lithografies/geron-paisios-1-detail
Ποια είναι η ευκαιρία του ανθρώπου που αγωνίζεται; Είναι να αξιοποιήσει πνευματικά αυτό το γεγονός. Να μην το χρησιμοποιήσει για να γίνει χειρότερος από τον αδελφό που έχει μια δυσκολία. Να μην αντιδράσει, αλλά να αντιτάξει καλούς λογισμούς, να θυμηθεί και ο ίδιος πόσες φορές κατέκρινε αδελφούς του και τους λύπησε και πως καθημερινά λυπεί τον Θεό – Πατέρα του και αδικεί την ψυχή του. Και με αυτό τον τρόπο να πολεμήσει την ανθρώπινη του αντίδραση και να λειτουργήσει μέσα του θεραπευτικά αυτό το γεγονός.
Τόπος -Τρόπος
Το Άγιο Όρος είναι ο χώρος που μας διδάσκει την άσκηση, τη μεγάλη άσκηση για την αγάπη του Χριστού. Κι ο μοναχισμός είναι αυτός ο ευλογημένος χώρος της Εκκλησίας όπου οι άνθρωποι ελεύθερα, αβίαστα, εξ’ οικείας προελεύσεως, χωρίς καμία απολύτως πίεση αποφασίζουν να βαδίσουν το δρόμο αυτό, προκειμένου απερίσπαστα να αγωνιστούν για την αγάπη του Θεού.
Και καταλήγει:
Η κοσμική σοφία και σύνεση είναι ευλογία όταν ταυτιστεί με την ακακία του Χριστού και την εν Χριστώ νηπιότητα, που σημαίνει ο άνθρωπος να γίνει καθαρός από τα πάθη του, όπως ένα μικρό παιδάκι. Και ότι τελικά αυτά τα νήπια, όχι τα ηλικιακά νήπια, αλλά εκείνα τα άκακα νήπια που είναι γύρω μας, που εμείς μπορεί να μην τα λογαριάζουμε, αυτά τα άκακα νήπια του Χριστού που βάδισαν τον δρόμο του Ευαγγελίου, όπου κι αν βρέθηκαν, επειδή αγάπησαν τον Χριστό και τον έβαλαν στην καρδιά τους και επειδή φύλαξαν τον τρόπο του τόπου του Αγίου Όρους, δηλαδή να αγαπήσεις τον Θεό με όλη σου την καρδιά, γι’ αυτό ο Κύριος μας απεκάλυψε ότι σε αυτά τα εν Χριστώ νήπια χάρισε τα μυστικά της Βασιλείας του Θεού.”

Πηγή: Συνοδοιπορία

Σύστημα ηλεκτρονικού οικονομικού ελέγχου – Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης

 Άγιος Γέροντας Παΐσιος o Αγιορείτης

[ Επέβαλαν (και θα επιβάλλουν) στη χώρα μας ένα πολύ μεγάλο εξωτερικό δημόσιο χρέος,τόσο μεγάλο που, όχι μόνον να μη μπορούμε να το ξεχρεώσουμε… αλλά ούτε τους τόκους αυτού του δανείου να μην προλαβαίνουμε, με αυτό καταφέρνουν με εύλογη δικαιολογία να επιβάλλουν στο λαό ένα οικονομικό πρόγραμμα εξόντωσης, έως εσχάτων.
Θα επιβάλλουν συνεχώς νέα οικονομικά μέτρα, δυσβάστακτα, φόρους ασήκωτους και πάρα πολλά άλλα μέτρα, έτσι ώστε να κάνουν το λαό να αγανακτήσει.
Και τι θα πετύχουν με αυτό; Ακούστε: Ο λαός καταπιεζόμενος από τα δυσβάστακτα οικονομικά μέτρα θα ζητάει κάποια στιγμή να ξανασάνει, αλλά αυτή τη στιγμή δεν πρόκειται να του τη χαρίσουν ποτέ, παρά μόνον έως ότου σκύψει το κεφάλι του εντελώς στο έδαφος, δηλώνοντας τέλεια υποταγή στο καινούργιο τους σύστημα…

Θα λένε: Έχετε δίκιο που διαμαρτύρεσθε, όμως έχετε μεγάλο εξωτερικό χρέος και αυτοί που έχουν πολλά λεφτά φοροδιαφεύγουν για να μη σας επιβάλλουμε άδικα μεγάλους φόρους κτλ. πρέπει να αποδεχθείτε το τέλειο σύστημα ηλεκτρονικού οικονομικού ελέγχου. 
Έτσι ώστε να βλέπουμε ποιοί είναι οι νομοταγείς πολίτες και ποιοί οι φοροφυγάδες. Ταυτόχρονα θα παρέχουν μέσω του ηλεκτρονικού οικονομικού συστήματος πολλές διευκολύνσεις. ]
-Απο το Βιβλίο: π. Παΐσιος «Σκεύος εκλογής» – αγιορείτη ιερομονάχου Χριστοδούλου Αγγελόγλου. Πηγή: diakonima.gr
Σχόλιο Π.Κοινωνίας: Το παραπάνω απόσπασμα από το βιβλίο «Σκεύος εκλογής» (σελ. 421) που κυκλοφόρησε το 1996 και αναφέρεται στον Γέροντα Παΐσιο, διαβάζοντάς το σήμερα νομίζει κανείς ότι διαβάζει τον σημερινό Τύπο, και την τρέχων επικαιρότητα. Κι όμως τα όσα αναγνώσατε γράφτηκαν πριν το 1996…
Αλήθεια πια είναι σήμερα τα σχέδια των κυβερνήσεων μας; Και της προηγούμενης, αλλά και της νέας και πολλά υποσχόμενης;
Είναι σαφές πως τα λόγια του Αγίου Γέροντα ανταποκρίνονται πλήρως στο σήμερα, περιγράφωντας ακόμα και το »πρόσχημα» των κυβερνήσεων περί διαφθοράς αλλά και διευκολύνσεων.
Η κάρτα του πολίτη, με το δήθεν πρόσχημα της φοροδιαφυγής, καταπατά κάθε ανθρώπινη ελευθερία και μας »προετειμάζει» για το μέλλον, για μια νέα εποχή. Μας καθιστά ουσιαστικά υπόδουλους στις ορέξεις των εξουσιαστών.
Αυτή όμως δεν είναι η μόνη αναφορά περί  »κάρτας» – ηλεκτρονικής ταυτότητας απο τον Άγιο Γέροντα. Υπάρχει και άλλη ακόμα πιο προγενέστερη χρονικά εν έτει 1992.
Είναι απομαγνητοφωνημένη συνομιλία του Αγίου που έγεινε στο κελλί του, στην Παναγούδα του Αγίου Όρους. Υπεύθηνος για την απομαγνητοφώνηση και την έκδοση της, είναι ο Ιερομόναχος Ισαάκ και συνοδεία, Καλύβη Αναστάσεως, Καψάλα – Καρυές 630 86 Άγιον Όρος.
[1.JPG]
Παραθέτω για οικονομία τα λόγια με τα οποία ο Άγιος κλείνει αυτή την συνομιλία, κάνωντας αναφορά στην κάρτα, αλλά και τα »προβλήματα» που θα υπάρξουν απο την χρήση της, καθώς και
την »τελική λύση» που υπάρχει ήδη έτοιμη…
[9.JPG]
Καθώς παρακολουθούμε τις εξελίξεις χωρίς φόβο, αλλά με πίστη Χριστού, ας αναλογιστούμε:
Έχουμε υποχρέωση να ακολουθήσουμε όσα δια των Αγίων Του Αποστόλων, Πατέρων, Μαρτύρων, Ομολογητών και Οικουμενικών Συνόδων, η Κεφαλή της Εκκλησίας μας δηλαδή ο Ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός μας παρέδωσε.
Οφείλουμε να πράξουμε πρωτίστως με πίστη, ως χριστιανοί ορθόδοξοι.
Κλείνωντας τίθετε το ερώτημα: Για πόσα αργύρια άραγε, παροχές χρημάτων – διευκολύνσεις πωλείται η ψυχή; Και τι αντίκρισμα έχουν ολα αυτά τα υλικά μετά τον θάνατο, την  ωρα  της  κρίσεως  μπροστά  Στόν  Κύριο  και  Θεάνθρωπο  Ιησού  Χριστό…..
»Είδες ποτέ σάβανο με τσέπες; Όλα εδώ μένουν…»
 Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης

Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

Share Button

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *