ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ ΓΟΥΕΑΡ – Ο ΘΕΟΣ ΩΣ ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΑΓΑΠΗ Β’

10441466_575086409299853_6628429083232574112_n

         Ο ΘΕΟΣ ΩΣ ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΑΓΑΠΗ Β’
   Ο Θεος ειναι πολυ καλυτερος απ’το καλυτερο που ξερουμε για τον εαυτο μας.Αν το πιο πολυτιμο στοιχειο στην ανθρωπινη ζωη μας ειναι σχεση του “Εγω και Εσυ”,τοτε δεν μπορουμε παρα ν’αποδωσουμε αυτην την ιδια σχεση,στην αιωνια υπαρξη του ιδιου του Θεου.Και αυτο ειναι ακριβως που εννοει το δογμα της Αγιας Τριαδος.Το εσωτατο της θε’ι’κης ζωης,προαιωνια ο Θεος ξερει τον εαυτο του ως “Εγω και Εσυ”,με τριπλο τροπο και χαιρεται διαρκως μ’αυτη την γνωση.
   Ολα λοιπον,οσα εννοουνται απο την περιορισμενη δυνατοτητα κατανοησης του ανθρωπινου προσωπου και της ανθρωπινης αγαπης,αυτα  τα βεβαιωνουμε επισης και για την Αγια Τριαδα,προσθενοντας οτι σχετικα μ’αυτον αυτα τα πραγματα σημαινουν απειρα περισσοτερα απ’αυτα πυο μπορουμε να φανταστουμε ποτε.
   Προσωπικοτητα και αγαπη σημαινουν ζωη,κινηση,ανακαλυψη.Επομενως το Τριαδικο δογμα εννοει οτι θα’πρεπενα σκεφτομαστε τον Θεο με δυνα μικους παρα με στατικους ορους.Ο Θεος δεν ειναι μονο ακινγησια,γαληνη,αναλοιωτη τελειοτητα.Για τις εικονες που μας εδειχναν τον Τριαδικο Θεο,θα’πρεπε να παρατηρουμε πιο πολυ τον ανεμο,το νερο που τρεχει,τις φλογες της φωτιας που δεν ησυχαζουν ποτε.Μια προσφιλης αναλογια για την Αγια Τριαδα υπηρξε παντα εκεινημε τους τρεις δαυλους που καινε με μια μονο φλογα.Μας λενε τα ‘Αποφθεγματα των Πατερων της Ερημου’,πως ενας αδελφος ηρθε καποτε να μιλησει στον Αββα Ιωσηφ τον Πανεφω.”Αββα”ειπε ο επισκεπτης,”αναλογα με την δυναμη μου τηρω εναν ταπεινο κανονα προσευχης και νηστειας,μελετης και σιωπης,και οσο μπορω κρατω τον εαυτο μου αγνο ως προς τις σκεψεις.Τι περισσοτερο μπορω να κανω;”.Σε απαντηση,ο Αββας Ιωσηφ σηκωθηκε και απλωσε τα χερια του προς τον ουρανο και τα δακτυλα του εγιναν σαν δεκα δαδες αναμενες.Και ο γεροντας ειπε στον αδελφο.”Αν επιθυμεις,μπορεις να γινεις ολοκληρος σαν μια φλογα”. Αν αυτη η εικονα της ζωντανης φλογας μας βοηθαει να καταλαβουμε την φυση του ανθρωπου στο υψιστο σημειο,δεν μπορει να εφαρμοστει και για τον Θεο;Τα τρια προσωπα της Αγιας Τριαδος ειναι “απολυτα σαν μια φλογα”.
   Αλλα τελικα η λιγοτερο παραπλανητικη εικονα θα βρεθει οχι στον φυσικο κοσμο,εξω απο εμας,αλλα στην ανθρωπινη καρδια.Η καλυτερη αναλογια ειναι αυτη με την οποια αρχισαμε: η εμπειρια που εχουμε οταν ενδιαφερομαστε εντονα για ενα αλλο προσωπο,και η γνωση οτι η αγαπη μας βρισκει ανταποκριση.

Δημοσιεύτηκε 6th October 2011 από τον χρήστη
Share Button