Η ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ Πράξεις γ’ 21
π.Δανιήλ Γούβαλη
Απομαγνητοφωνημένο κείμενο από ραδιοφωνική εκπομπή του μακαριστού πατρός
Στις ημέρες μας αναπτύσσει δραστηριότητα η αίρεσις των Πεντηκοστιανών, αυτοί ασχολούνται πολύ με τα έσχατα, κάθε τόσο αναμένουν εσχατολογικά γεγονότα και κάθε τόσο διαψεύδονται. Παίρνουν μερικές περικοπές και χωρία της Αγίας Γραφής, τα παραποιούν, τα παρερμηνεύουν, κάνουν άσχετες συγκολλήσεις, και τελικά διαστρεβλώνουν εντελώς τον λόγο του Θεού.
Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ερμηνεύσουμε σωστά τα εσχατολογικά χωρία και για να προφυλάξουμε τους Ορθοδόξους από τις Πεντηκοστιανές πλάνες, αλλά και για να αφυπνίσουμε όσους λίγο ή πολύ επηρεάζονται από τις αιρετικές ιδέες, θέλουμε ο κάθε Ορθόδοξος να καταλάβει επακριβώς τι διδάσκει η Αγία Γραφή για τα γεγονότα που σχετίζονται με την Β΄ Παρουσία.
Στο 24ο κεφ. του κατά Ματθαίου ευαγγελίου γίνεται λόγος για τη συντέλεια του κόσμου και για την Β’ Παρουσία, εκεί αναφέρεται ότι θα έλθει ο Χριστός γεμάτος δόξα με όχημα τα νέφη όψονται τον υιόν του ανθρώπου Ματθ. κδ΄30˙ το θέαμα θα είναι συγκλονιστικό η εμφάνιση του Κυρίου θα έχει ανυπέρβλητο μεγαλείο πάνω από κάθε φαντασία˙ πριν εμφανιστεί ο Χριστός θα προβάλει γεμάτος φως και δόξα ο Σταυρός ο οποίος ονομάζεται σημείον του υιού του ανθρώπου :τότε φανήσεται το σημείον του… και αυτός ο λόγος υπάρχει στο ίδιο χωριό Ματθ. κδ’30 . Πρώτα αναφέρεται η εμφάνισις του Τιμίου Σταυρού και κατόπιν γεμάτη δόξα και δύναμη εμφάνισις του Κυρίου επί των νεφελών του ουρανού και τα δυο στο 30ο στίχο (Ματθ. κδ΄30). Στον επόμενο στίχο τον 31ο αναφέρεται ότι άγγελοι με βροντερά σαλπίσματα θα διατρέξουν όλη την Γη και θα συγκεντρώσουν όλους τους δίκαιους.
Σε όλη την Γη, στα 4 σημεία του ορίζοντος, οι άγγελοι, υπό τον ήχο σάλπιγγος μεγάλης, ισχυρών σαλπισμάτων, θα κάνουν έργο επιλογής. Θα διαλέγουν τους καλούς και εκλεκτούς ανθρώπους. Μπορεί σε ένα κατάστημα σε ένα γραφείο να βρίσκονται τέσσερις άνθρωποι, οι άγγελοι παίρνουν τους δυο και αφήνουν του άλλους δυο ή παίρνουν τους τρεις και αφήνουν τον ένα ή παίρνουν τον ένα και αφήνουν τους δυο. Σε ένα σπίτι υπάρχει μια οικογένεια με πέντε άτομα, τους δυο γονείς και τα τρία παιδιά, και εκεί θα γίνει διαχωρισμός, εάν υπάρχει σε αυτό το σπίτι ένας καλός, αυτόν μόνο θα παραλάβουν οι άγγελοι, όλα αυτά γίνονται την ημέρα της Β΄ Παρουσίας, το τονίζουμε αυτό, διότι οι αιρετικοί τα τοποθετούν σε προηγούμενο χρόνο.
Στο 17ο κεφ. του ευαγγελιστού Λουκά που γίνεται λόγος για την ημέρα του υιού του ανθρώπου, περιγράφεται καθαρά, ότι κατ’ αυτήν την ημέρα θα γίνει η επιλογή (Λουκ ιζ΄34-36) οι άγγελοι θα αρπάζουν τους εκλεκτούς και αυτό θα γίνει μια φορά την ημέρα της Β’ Παρουσίας.
Στο 17ο κεφ. του Λουκά αυτό φαίνεται ολοκάθαρα, λίγους στίχους πιο πάνω τονίζεται ότι αυτά γίνονται όταν θα εμφανιστεί γεμάτος αστραφτερή δόξα ο Χριστός( Λουκ ιζ΄24).
Οι άγγελοι θα συγκεντρώσουν όλους του εκλεκτούς συγχρόνως θα αναστηθούν και όλοι οι νεκροί όλοι οι εκλεκτοί συγκεντρωμένοι από τους αγγέλους και όλοι οι δίκαιοι από αυτούς που θα αναστηθούν θα αποτελέσουν ένα σύνολο αναρίθμητων ανθρώπων του οποίους στην συνέχεια θα παραλάβουν νεφέλες και θα τους οδηγήσουν προς τον ουρανό για να προϋπαντήσουν τον Κύριο ο οποίος έρχεται πάνω στις νεφέλες.
Αυτή είναι η αρπαγή της εκκλησίας. Οι άγγελοι συγκεντρώνουν και οι νεφέλες αρπάζουν όλα αυτά γίνονται όταν ηχούν οι σάλπιγγες την Β΄ Παρουσίας.
Αυτές τις σάλπιγγες μπορούμε να τις ονομάσουμε και σάλπιγγες της αναστάσεως στο 15ο κεφ Α’ Κορινθίους, ο απ. Παύλος σημειώνει ότι μόλις ακουστεί η θεϊκή σάλπιγγα θα γίνει ανάστασις των νεκρών δηλαδή ενώ οι άγγελοι μετά σάλπιγγος, φωνής μεγάλης, (Ματθ κδ΄31) θα συγκεντρώνουν τους εκλεκτούς που θα βρουν επάνω στην Γη, συγχρόνως αυτή η σάλπιγγα θα σημαίνει την ανάσταση όλων των νεκρών, το λέγει ξεκάθαρα ο απ. Παύλος σαλπίσει και οι νεκροί εγερθήσονται άφθαρτοι και ημείς αλαγησόμεθα (Α’ Κορινθ ιε’ 52), θα ηχήσει η σάλπιγγα και όλοι οι νεκροί θα αναστηθούν θα έχουν άφθαρτο σώμα και συγχρόνως θα αλλαγεί και θα γίνει άφθαρτο το σώμα όλων των ζωντανών.
Εκείνη την ημέρα νικάτε οριστικά ο θάνατος και η φθορά, και όλα γίνονται υπό τον ήχο της σάλπιγγος της Β΄ Παρουσίας.
Στην Α’ προς Θεσσαλονικείς επιστολή ο απ. Παύλος δίνει και μερικές λεπτομέρειες, λέγει ότι καθώς θα ηχήσει η σάλπιγγα, την ονομάζει σάλπιγγα Θεού, και καθώς θα ανασταίνονται οι νεκροί, οι άνθρωποι που πέθαναν με πίστη και αφοσίωση στον Χριστό θα αναστηθούν πρώτοι. Δηλαδή αν πρώτοι είναι να μπουν σε ένα μεγάλο χώρο κάποιοι άνθρωποι μπαίνουν όλοι αλλά ορισμένοι έχουν σειρά προτεραιότητος, (Α’ Θεσσ δ΄16) ο Κύριος μόλις ηχεί η σάλπιγγα της Β’ Παρουσίας ο Κύριος κατεβαίνει από τον ουρανό οι νεκροί ανασταίνονται με πρώτους στην σειρά τους πιστούς και όπως τονίζεται στο ευαγγέλιο του Ματθαίου κδ’ 31 υπό τους ήχους αυτής της σάλπιγγος συγκεντρώνονται από τους αγγέλους όλοι οι εκλεκτοί της Γης.
Όπως ερμηνεύει και ο μεγάλος και ανεπανάληπτος διδάσκαλος και εξηγητής της Αγίας Γραφής ο Ιερός Χρυσόστομος, οι άγγελοι συγκεντρώνουν και οι νεφέλες αρπάζουν, όλα αυτά κατά την ημέρα της Β’ Παρουσίας. Όλα αυτά όταν ηχήσει η σάλπιγγα της Β’ Παρουσίας αυτή τη σάλπιγγα το ευαγγέλιο του Ματθαίου την ονομάζει σάλπιγγα φωνής μεγάλης, (κδ’21), η πρώτη προς Θεσσαλονικείς επιστολή την ονομάζει σάλπιγγα Θεού (δ’16), η Α’ προς Κορινθίους την ονομάζει, έσχατην σάλπιγγα, δηλαδή τελευταία σάλπιγγα (ιε’52), όταν θα ηχήσει η εσχάτη σάλπιγγα, την ίδια στιγμή, ακαριαίως, σε μια ματιά, όσο κάνει να ανοιγοκλείσει το βλέφαρο, εν ατόμω εν ριπή οφθαλμού, θα αναστηθούν όλοι οι νεκροί άφθαρτοι.
Με αυτήν την σάλπιγγα όπως τονίζεται στο 15ο κεφ. της Α’ προς Κορινθίους, γίνεται η μεγάλη νίκη.
Νικημένοι είναι ο θάνατος και η φθορά. Το φαρμακερό κεντρί του θανάτου εξαφανίζεται, η δύναμη του Άδη να νικά χάνετε υπό τους ήχους αυτής της σάλπιγγος. Οι νεφέλες αρπάζουν όλους τους δίκαιους που συγκέντρωσαν οι άγγελοι από τα 4 σημεία του ορίζοντος και όλους τους εκλεκτούς από τους αναστημένους. Το σύνολο αυτό αποτελεί την εκκλησία του Θεού και οι νεφέλες τους αρπάζουν και γίνεται η προϋπάντησις του Κυρίου στον ουρανό.
Αυτή είναι στην πραγματικότητα η αρπαγή της εκκλησίας.
Όσα λένε οι Πεντηκοστιανοί για την αρπαγή είναι λανθασμένα. Αυτοί λένε ότι η αρπαγή θα γίνει πολύ πολύ ενωρίτερα πριν από μια μεγάλη χρονική περίοδο που την ονομάζουν χιλιετή βασιλεία.
Εμείς δεν δεχόμαστε χιλιετή βασιλεία δε δεχόμαστε τέτοιο δόγμα, επαναλαμβάνω ισχυρίζονται οι Πεντηκοστιανοί ότι η αρπαγή θα γίνει πριν από την χιλιετή βασιλεία και πριν από τον ερχομό του Αντίχριστου, μάλιστα λένε, ότι δεν πρέπει οι εκλεκτοί χριστιανοί να βρίσκονται στην Γη όταν θα έλθει ο Αντίχριστος, πριν λοιπόν από την χιλιετή πριν από ένα πυρηνικό πόλεμο που θα κάνει ο Αντίχριστος, έτσι λένε, πριν από τον ερχομό του Αντίχριστου λένε θα γίνει η αρπαγή.
Θα χρησιμοποιήσω μια εικόνα με βάση την αλφάβητο, εμείς λέμε ότι στο Ω θα γίνει η αρπαγή της εκκλησίας, διότι στο Ω θα ηχήσει η σάλπιγγα του Θεού, αυτοί λένε στο Ρ.
Εάν η θεωρία τους ήταν σωστή, τότε θα προσαρμόζονταν άριστα προς αυτήν τα διάφορα χωρία της Γραφής, αυτό όμως δεν γίνεται, τους έρχονται ανάποδα τα αγιογραφικά εδάφια, τόσο ανάποδα που αναγκάζονται μέσα σε έναν στίχο να παραλείπουν τις μισές λέξεις για να μην φαίνεται αστήρικτη η άποψις τους.
(Α’ Θεσσ δ’17) ἔπειτα ἡμεῖς οἱ ζῶντες οἱ περιλειπόμενοι ἅμα σὺν αὐτοῖς ἁρπαγησόμεθα ἐν νεφέλαις εἰς ἀπάντησιν τοῦ κυρίου εἰς ἀέρα· καὶ οὕτως πάντοτε σὺν κυρίῳ ἐσόμεθα. Οι Πεντηκοστιανοί όταν αντικρίσουν την φράση, και έτσι πάντα θα είμαστε μαζί με τον Κύριο, νιώθουν ότι νιώθει ο ταύρος όταν βλέπει κόκκινο πανί.
Ακούστε πως θα το ήθελαν το χωρίο, θα αρπαχθούμε με νεφέλες σε συνάντηση του Κυρίου στον αέρα, και έτσι, 7 έτη θα είμαστε μαζί με τον Κύριο. Αλλά ο απόστολος δεν λέει 7 έτη, αλλά πάντοτε, ο λόγος του συμφωνεί με την δική μας άποψη.
Γίνεται υπό τους ήχους της εσχάτης σάλπιγγος η συγκέντρωση των δικαίων, οι άγγελοι συγκεντρώνουν, οι νεφέλες αρπάζουν, και οι εκλεκτοί ζουν πια αιώνια παντοτινά με τον Κύριο απολαμβάνοντας την παραδεισένια Θεϊκή δόξα που εκπέμπεται από το πρόσωπό Του.
Οι αιρετικοί λένε, αρπάζεται η εκκλησία, παραμένει επτά χρόνια στο μεσουράνημα, κατόπιν κατεβαίνει κάτω στην Γη, και λοιπά και λοιπά, χιλιόχρονη βασιλεία και λοιπά. Δηλαδή διαστρεβλώνουν πλήρως τον λόγο του Θεού, είναι διαστρεβλωτές.
Υπάρχει μια εσχάτη σάλπιγγα, μια ανάσταση των νεκρών, ένας διαχωρισμός, μια κρίσις, μια αρπαγή της εκκλησίας, όλα γίνονται την ημέρα του Κυρίου την ημέρα της Β’ Παρουσίας την τελευταία δηλαδή ημέρα της ανθρώπινης ιστορίας. Το ένα, το απλούν, για τους αιρετικούς γίνεται πολλαπλούν.
Η πλάνη θολώνει τα μάτια τους και βλέπουν το ένα γεγονός τριπλό και τετραπλό γι’ αυτούς υπάρχουν περισσότερες παρουσίες του Χριστού περισσότερες αναστάσεις περισσότερες κρίσεις τον καθαρό λόγο της Γραφής τον κάνουν θολό και μπερδεμένο τα γεγονότα που θα συμβούν την ίδια ημέρα την ημέρα του Κυρίου τα διασπούν σε επιμέρους γεγονότα που τα τοποθετούν σε διαφορετικούς χρόνους.
Σε καμία άλλη αίρεση δεν υπάρχει τέτοιο μπερδεμένο εσχατολογικό διάγραμμα όσο στην Πεντηκοστιανή αίρεση, ελπίζουμε με την βοήθεια του Θεού να βοηθήσουμε κάθε καλοπροαίρετο ακροατή να κατανοήσει το σωστό διάγραμμα των εσχατολογικών γεγονότων.
Γι’ αυτό και θα επανέλθουμε σε αυτό το θέμα, η αλήθεια του Θεού πρέπει να νικήσει την πλάνη αυτών των ανθρώπων που κοιτάνε να γεμίσουν τα μυαλά των Χριστιανών με θολούρα˙ η δύναμις υπάρχει στην αλήθεια.
Σε κάποιο σημείο της ομιλίας αναφέραμε μια παρατήρηση του Ιερού Χρυσοστόμου σχετική με την τύχη των εκλεκτών που θα συλλεγούν από τους αγγέλους και θα αρπαγούν από τις νεφέλες.
Αυτός ο λόγος του Χρυσορήμονος συναντάται στην 76η ομιλία του στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, παρουσιάζουμε όλη την περικοπή:
Και τι δήποτε διαγγέλων αυτούς καλεί η ούτος φανερός έρχεται; Τιμών αυτούς και ταύτη ο δε Παύλος ότι αραπαγήσονται εν νεφέλες˙ είπε δε και τούτο ότε περί αναστάσεως διελέγετο. Αυτός γαρ φυσίν ο Κύριος καταβήσεται απ’ ουρανού εν κελεύσματι εν φωνή Αρχαγγέλου, ώστε αναστάντας μεν συλλέξουσιν Άγγελοι, συλλεγέντας δε αρπάζουσιν εν νεφέλαι.
Μεταφράζουμε: Και γιατί ο Κύριος λοιπόν καλεί με αγγέλους τους εκλεκτούς αφού έρχεται τόσο φανερά; Αυτό το κάνει για να τους τιμήσει, αλλά ο Παύλος γράφει ότι θα αρπαγούν με νεφέλες, αυτό το είπε όταν ομιλούσε για την ανάσταση των νεκρών, λέγει δε ότι ο ίδιος ο Κύριος θα κατεβεί από τον ουρανό με πρόσταγμα με φωνή Αρχαγγέλου, ώστε λοιπόν αφού αναστηθούν οι εκλεκτοί θα τους συγκεντρώσουν οι άγγελοι και αφού συγκεντρωθούν θα τους αρπάξουν οι νεφέλες.
Σύμφωνα με τον Ιερό Χρυσόστομο και όλους τους Ορθόδοξους ερμηνευτές αυτά που αναφέρονται στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον κδ’30-31, 40-41, και εκείνα που έχουν γραφτεί την Α’ Θεσσ. επιστολή δ’16-18, αφορούν την ημέρα της Β’ Παρουσίας που είναι και η ημέρα της αναστάσεως όλων των νεκρών και ημέρα της παγκοσμίου κρίσεως.
Οι Ορθόδοξοι δεν διασπούν αυτά τα γεγονότα, δεν τα τοποθετούν σε διαφορετικούς χρόνους, δεν δέχονται ότι έρχεται μια φορά ο Κύριος και αρπάζει μερικούς και τους ανεβάζει στον ουρανό και ότι μετά από 7 χρόνια κατεβαίνει και στήνει θρόνο στα Ιεροσόλυμα για 1000 χρόνια, και κατόπιν ανεβαίνει στον ουρανό, και πάλι κατεβαίνει για να κάνει γενική κρίσι.
Αυτά είναι παραμύθια των Πεντηκοστιανών και των άλλων αιρετικών.
Η ένδοξος παρουσία του Θεού συνοδεύεται από θεϊκή σάλπιγγα˙ αυτό συνέβει και στο όρος Σινά˙ άλλη ένδοξος εμφάνισις του Θεού θα είναι στην Β’ Παρουσία τότε θα ηχήσει το πρόσταγμα του Θεού η φωνή του αρχάγγελου και η σάλπιγγα του Θεού.
Η πρώτη παρουσία του Κυρίου δεν ήταν ένδοξος αλλά ταπεινή και αφανής, δεν είχε μεγαλοπρεπή σαλπίσματα από την σάλπιγγα του Θεού, η Β’ Παρουσία είναι γεμάτη μεγαλοπρέπεια, δονείτε από τους ήχους της Θεϊκής σάλπιγγος, κατά τον Ιερόν Χρυσόστομον, τα σαλπίσματα θα είναι για να μας ξυπνήσουν, να μας σηκώσουν όρθιους, να μας φέρουν αγαλλίαση, να τονίσουν το εκπληκτικό γεγονός να φέρουν πόνο σε όσους δεν θα αρπαγούν για προϋπάντηση του Κυρίου.
Πριν εμφανιστεί ο Κύριος και πριν ηχήσει η σάλπιγγα της Β’ Παρουσίας του θα έχουν εκπληρωθεί όλες οι προφητείες όλων των προφητών.
Οι τελευταίες προφητείες θα είναι για την συγκέντρωση των Ιουδαίων στην Παλαιστίνη, για τα προβλήματα και την θλίψη που θα δημιουργήσει ο ερχομός του Αντίχριστου, για την δράση των προφητών Ηλία και Ενώχ, για την επιστροφή των Ιουδαίων στον Χριστιανισμό. Μέχρι και την εκπλήρωση της τελευταίας προφητείας, ο Ιησούς Χριστός θα παραμένει στον ουρανό. Δεν θα ανεβοκατεβαίνει όπως το θέλουν οι Πεντηκοστιανοί.
Έτσι διδάσκει η Αγία Γραφή.
Ο απ. Πέτρος τι είπε στους Ισραηλίτες που είχαν συγκεντρωθεί στην στοά του Σολομώντος στο Ιουδαϊκό ναό μετά το θαύμα της θεραπείας του χωλού: είπε κάτι που δεν συμφωνεί καθόλου με το εσχατολογικό διάγραμμα των Πεντηκοστιανών: είπε ότι ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε και αναλήφθηκε στον ουρανό και ο ουρανός θα τον κρατεί κοντά του μέχρι που να εκπληρωθούν όλα όσα προφητεύθηκαν ανά τους αιώνες από τους Αγίους Προφήτες. Πραξ γ’21 .Αυτός, ο Χριστός, είναι καθορισμένο να μείνει στον ουρανό ώσπου να πραγματοποιηθούν όλα όσα είπε ο Θεός με το στόμα όλων των Αγίων Προφητών του από πολύ παλαιά.
Μόλις εκπληρωθεί και η τελευταία προφητεία τότε θα κατεβεί ο Χριστός, μια φορά θα κατεβεί, και με τη φωνή του και την Θεϊκή σάλπιγγα, θα αναστήσει τους νεκρούς.
Με τους αγγέλους του θα συγκεντρώσει του δίκαιους και με τις θεϊκές νεφέλες θα τους βλέπει να αρπάζονται και να τον προϋπαντούν στον αέρα και να ενώνονται αιωνίως με την δόξα Του σαν σε αιώνιο πνευματικό γάμο.
Ας μην μας παραπλανούν λοιπόν οι Πεντηκοστιανοί με τις μυθώδεις διδασκαλίες τους για ανεβοκατεβάσματα του Χριστού, για πολλές αναστάσεις και πολλές κρίσεις, και ας μην ξεχνούμε το χωρίο Πράξεις γ’21 ὃν δεῖ οὐρανὸν μὲν δέξασθαι ἄχρι χρόνων ἀποκαταστάσεως πάντων ὧν ἐλάλησεν ὁ θεὸς διὰ στόματος πάντων, ἁγίων αὐτοῦ προφητῶν ἀπ’ αἰῶνος, που τόσο μισούν οι αιρετικοί που λέει ότι μια φορά θα κατεβεί ο Χριστός.
Ας μην ακούμε τους αιρετικούς, αυτοί διαστρεβλώνουν τις αλήθειες της Βίβλου, είναι τυφλοί οδηγοί……
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ : http://panosrs.blogspot.com/2010/06/24.html ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ