Υπάρχουν τόσα πολλά θαυμαστά σημεία στο χώρο της ορθοδοξίας που γίνεται ολοφάνερο ότι ο θεός την προστατεύει, γι αυτό άλλωστε αντέχει και θα αντέξει στις ύπουλες επιθέσεις των εχθρών της έως συντέλειας του κόσμου.
Μακάριος είναι αυτός που την ασπάζεται διότι κερδίζει κάτι που είναι σημαντικό σ’αυτόν τον μάταιο και ψεύτικο κόσμο. Την αλήθεια. Και η αλήθεια αυτή τον ελευθερώνει και του δείχνει τον δρόμο προς Αυτόν…
Μερικά μικρά ή μεγάλα θαυμαστά σημεία όπως θέλετε πέστε τα παραθέτουμε πιο κάτω.
Ξέρετε ότι με το βασιλικό και τα Σταυρολούλουδα που παίρνουμε από την Εκκλησία την ημέρα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού , μπορούμε να πιάνουμε μαγιά, γιατί φουσκώνει το ζυμάρι θαυμάσια και έτσι μπορούμε να κάνουμε λειτουργίες και ψωμί;
Ξέρετε ότι ο Αγιασμός που κάνουμε στην Εκκλησία μας την παραμονή και ανήμερα των Θεοφανείων αλλά και οποιοσδήποτε άλλος αγιασμός που γίνεται από Ορθόδοξο ιερέα, όσο και να τον κρατήσουμε, δε χαλάει;
Ξέρετε ότι στα Ιεροσόλυμα και από τον Πανάγιο Τάφο του Χριστού κάθε Μεγάλο Σάββατο βγαίνει το Άγιο Φως θαυματουργικά μόνον σε ορθόδοξο Πατριάρχη με βοή; Ένα προσκύνημα θα σας πείσει.
Ξέρετε ότι στο Όρος Σινά εκεί που ο Θεόπτης Μωυσής είδε τη βάτο την καιόμενη και μη καταφλεγόμενη ,όταν σπάσετε μία πέτρα, στα τοιχώματά της είναι αποτυπωμένη η βάτος αυτή του Προφήτη Μωυσέως;
Ξέρετε ότι όταν πεθαίνουν οι καλόγεροι στη Μονή του Αγίου Σάββα στα Ιεροσόλυμα , τα σώματά τους δεν παγώνουν, ούτε ξυλιάζουν, ούτε μυρίζουν και δεν τα θάβουν στο χώμα αλλά τα τοποθετούν σε ένα δωμάτιο;
Ξέρετε ότι πάνω στο κεφάλι ( στο κόκκαλο ) του ψαριού « Γουλιανός » , που ζει στη λίμνη Γεννησαρέτ, είναι αποτυπωμένη η βάπτισις του Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό;
Ξέρετε ότι κάθε χρόνο στο Όρος Θαβώρ , στα Ιεροσόλυμα , στις 6 Αυγούστου, εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος μας, εμφανίζεται μια φωτεινή Νεφέλη , η οποία καλύπτει το χώρο του Μοναστηριού και φωτίζει όλη τη νύχτα τον γύρω περίβολο;
Ξέρετε ότι όταν γιορτάζει η Αγία Μαρκέλλα στη Χίο και πάει ο ιερεύς και ο λαός εκεί που μαρτύρησε η Αγία κοντά στην ακροθαλασσιά, να ψάλλουν την Παράκλησή της, τα θαλασσινά νερά θερμαίνονται και βγάζουν ατμούς και φυσαλίδες και μόλις τελειώσει η παράκληση, σταματούν, όλα αυτά τα φαινόμενα;
Ξέρετε ότι στο Μοναστήρι της Παναγίας της Μαλεβής κοντά στην Τρίπολη υπάρχει μία εικόνα αρχαία της Παναγίας που μυστηριωδώς βγάζει Άγιο Μύρο αρίστης ποιότητος και μεγάλης διάρκειας σε ευωδία;
Ξέρετε ότι στο Άγιον Όρος επίσης η Παναγία μας μίλησε πολλές φορές με τους μοναχούς για να τους προστατεύσει από ληστοπειρατές όταν κινδύνευαν, όπως συνέβη στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου με την εικόνα της Παναγίας της Παραμυθίας που είναι θαυματουργός;
Ξέρετε ότι κάθε χρόνο στο πανηγύρι της Παναγίας μας 15 Αυγούστου στο Μαρκόπουλο της Κεφαλονιάς εμφανίζονται φίδια στην εικόνα της Παναγίας και δεν τσιμπούν τους προσκυνητές; Οι κάτοικοι βγάλανε και τι ποίημα που λέει: «Τα φίδια από το Μαρκόπουλο καλώ για να με φάνε,μα κείνα είναι τση Παναγιάς και με χαιδολογάνε».Και φυσικά το Θαύμα των Θαυμάτων η Θεία Κοινωνία το σώμα και το αίμα του Χριστού που μεταλαμβάνουμε συνεχώς. Την Θεία Κοινωνία μας την παρέδωσε ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Χριστός. Κανείς παπάς αιώνες τώρα δεν κόλλησε ποτέ και δεν είναι το θέμα το σκεύος. Από την Αφρική , την Ασία , την Αμερική, την Αυστραλία όλοι οι ιερείς κοινωνούν φυματικούς, ασθενείς με aids , μεταδιδόμενες ασθένειες κλπ και κανείς ποτέ δεν κόλλησε ούτε πρόκειται. Βλέπουμε ποιο πάνω Θαύμα της Ορθοδοξία μας και άλλα τόσα. Αλλά τι είναι το ΘΑΥΜΑ = Απλά η παρουσία του Θεού στον κόσμο για ωφέλεια μπας και βάλουμε μυαλό και ανοίξουμε τα μάτια μας. Φυσικά μιλάμε για τα μάτια της καρδιάς γιατί οι βιολογικοί οφθαλμοί βλέπουν το θαύμα.
Ο Άγιος Αλέξανδρος του Σβιρ είναι σε πραγματικά κατάσταση αφθαρσίας χωρίς κανένα χημικό μέσα τι είναι όμως αυτό μαγικό; ΟΧΙ .Είναι η παρουσία της Αναστάσεως της Θέωσης και της χάριτος ψυχοσωματικά στον άνθρωπο. Μάλιστα στην Κουμουνιστική Ρωσία πήγαν να ανοίξουν το σώμα του Αγίου για να ρίξουν ευθύνες τους παπάδες για ταρίχευση και τελικά βρήκα όλα τα όργανα μέσα στο σώμα και τον Άγιο να μυροβλύζει. Για τον Άγιο Λουκά τον ιατρό υπάρχουν οι πνεύμονες οι καρδιά του σε αρίστη κατάσταση ενώ όπως ξέρουμε όταν έναν σώμα νεκρωθεί τα όργανα λιώνουν.
Το μετατάρσιο της Αγίας Άννας στον Άγιο Όρος έχει θερμοκρασία κανονική ζωντανού μέλους ακόμα και οι επιστήμονες που το εξέτασαν είπαν χαρακτηριστικά “Ακόμα και τους Μοναχούς να μπορούσαμε να κατηγορήσουμε για απάτη δεν υπάρχουν μέσα που να μπορεί να διατηρηθεί ανθρώπινο νεκρό μέλος σε θερμοκρασία ζωντανού ανθρώπου”. Τι να πεί όμως κανείς για το μεγαλύτερο θαύμα του σύμπαντος κατά τον Άγιο Νεκτάριο, την Θεία Κοινωνία το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου. Και φυσικά πολλά άλλα θαύματα που είναι η παρουσία του Θεού στον κόσμο, εδώ θα προσθέσω μια λαϊκή κινέζικη ρήση “Ο σοφός δείχνει το φεγγάρι και ο ανόητος κοιτάζει το δάχτυλο”. Η πίστη δεν είναι θέμα θαυμάτων είναι θέμα καρδιάς , το θέμα είναι σαν πατέρας, μάνα, θείος , σύζυγος, παιδί να απαντήσω τα παρακάτω ερωτήματα και μετά από εκεί να βρω το δρόμο μου. Τι σημαίνει ο Χριστός για μένα ; τι σημαίνει όταν κρατώ το κερί της Αναστάσεως το Μεγάλο Σάββατο. Μήπως τελικά αυτό με αφορά και γυρνάω το κεφάλι αδιάφορος . Ο θάνατος έρχεται μπορεί να είμαι πατέρας να έκανα παιδιά, να είδαν εγγόνια και λοιπόν ; μετά είμαι στην φθορά και ο θάνατος έρχεται ποια είναι η θέση πάνω σε αυτό το θέμα ; που πορεύομαι υπαρξιακά ; Ο Κύριος μας παρέδωσε την Θεία κοινωνία, στην Θεία ευχαριστία που γίνεται μέσα στην εκκλησία, με την προϋπόθεση να πηγαίνουμε προετοιμασμένοι από το μυστήριο της Ιεράς εξομολογήσεως και μετανοίας για να μπούμε στην σχέση για να συμφιλιωθούμε μαζί του, χωρίς εξομολόγηση είμαι συμφιλιωμένος με τον εγωισμό μου.Πολύ λένε για μια ευχή , τι είναι ευχή όταν δεν καθαρίσεις την καρδιά σου; να σου ευλογήσει τον εγωισμό; Τι καλός άνθρωπος είμαι όταν δεν ταπεινώνομαι , όταν δεν βάλω κάτω το κεφάλι να πω “ναι έσφαλα” οφείλω να πω συγνώμη στο παιδί μου στο Χριστό σε όλους παντού.
Και εκεί έρχεται ο πνευματικός διότι χωρίς πνευματικό ο άνθρωπος όχι μονό μπορεί να πλανηθεί αλλά βρίσκεται και σε επικίνδυνο σημείο. Δεν μπορούμε να βαδίσουμε σε αυτή την σχέση χωρίς καθοδήγηση. Και η σχέση αυτή είναι πραγματική ο Χριστός είναι παρών σε κάθε αίτημα , πόνο, δάκρυ, χαρά. Η εξομολόγηση δεν είναι μόνο για λόγους φόνου αλλά για δολοφονίες του εαυτού μου . Οι Άγιοι έβλεπαν πάνω από 250 πάθη και δηλητήρια μέσα στον καρδιά τους και εμείς δεν βλέπουμε τίποτα όχι γιατί δεν υπάρχουν αλλά γιατί ο εγωισμός ρίχνει στάχτη και μόνο η ταπείνωση μπορεί να καθαρίσει το τοπίο. Ο π.Παϊσιος έλεγε ότι ένιωθε να εξομολογείται κάθε μέρα και εμείς δεν το νιώθουμε καθόλου αυτό είναι το τσιμέντο που υπάρχει και έχει καθίσει πάνω στην καρδιά και εμείς το βλέπουμε σαν “είμαι καλός άνθρωπος”. Μπορείς με μια προσευχή σου να κάνεις καλά έναν καρκινοπαθή και να πάρεις τον καρκίνο του , όχι . Δεν πάω στην εξομολόγηση μια φορά για να πάρω θέση στον Παράδεισο αλλά για να βαδίσω συνέχεια με τον πνευματικό μου στον δρόμο της θεραπείας της καρδιά και στο δρόμο της αγάπης προς τους εχθρούς με αποκορύφωμα την Ανάσταση. Όπως ένα παιδί του δημοτικό δεν μπορεί να το πας στο Πανεπιστήμιο, ούτε κάποιον αρχάριο αθλητή στην Ολυμπιάδα έτσι έρχεται και ο Πνευματικός Πατέρας ως Παιδαγωγός εις Χριστός δια μέσου της υπακοής που δίνει ελευθερία και δεν εγκλωβίζει τον άνθρωπο όπως λένε μερικοί. Πουθενά δεν υπάρχει εγκλωβισμός σε αυτό τον αληθινό δρόμο θέωσης ελευθερίας και πραγματικής ένωσης με τον δημιουργό. Για παράδειγμα η νηστεία που λένε μερικοί και κοροϊδεύουν. Η νηστεία είναι άσκηση ελευθερίας. Δηλαδή ; Δεν σημαίνει ότι το φαγητό είναι κακό για παράδειγμα το κρέας αλλά ότι κάποια περίοδο θα πω όχι δεν θα το φάω , έτσι από ζώο γίνομαι άνθρωπος. Το ότι θα πω όχι στο να φάω κάτι ενώ μπορώ με κάνει άνθρωπο με πλήρη χρήση του αυτεξούσιου ελεύθερα και αγαπητικά. Θα κάνω νηστεία διότι νηστεία είναι η προσευχής του σώματος, η αγάπη προς τον Χριστό και τον συνάνθρωπο, να δυσκολευτώ λίγο για να βαδίσω πνευματικά να είμαι άνθρωπος και όχι ζώο . Αυτό είπε και ο Χριστός το κακό δεν μπορεί να πολεμηθεί παρά μόνο με προσευχή και νηστεία. Η προσευχή ως επικοινωνία στο πρόσωπο του Θεανθρώπου και η νηστεία ως άσκηση και προσευχή του σώματος με βάζουν στο στίβο της αγάπης και την μάχη με τον κακό μου εαυτό. Με την νηστεία βαδίζω τον Γολγοθά μαζί με τον Χριστό είναι κίνηση ελευθερία και αγάπης και όχι εξαναγκασμού , ένας αγώνα πραγματικός διότι όπως λένε και οι Πατέρες από την γαστριμαργία ξεκινούν όλα από εκεί ξεκινά η μανία του ανθρώπου να φάει τα πάντα : Δόξα, ηδονές κλπ εγκλωβίζεται ο άνθρωπος και αυτό είναι κόλαση. Η Ορθοδοξία έχει τα φάρμακα από τον ίδιος τον δημιουργό που ελευθερώνουν και θεώνουν το άνθρωπο. Και φυσικά η νηστεία δίνεται από τον πνευματικό διότι είναι θέμα υπακοής και προσωπικής ευθύνης αν κάνω νηστεία μόνος μου τότε μου την βάζει ο εγωισμός μου και όχι η ταπεινή μου καρδιά. Διότι για να ταπεινωθείς όσο και άθλιος να είσαι , θέλει καρδιά . . . τα πάντα θέλουν καρδιά και τα πάντα θέλουν Χριστό διότι χωρίς Χριστό τα πάντα νεκρά είναι . Έχετε παρατηρήσει κάτι ; όποιος κάνει νηστεία την Μεγάλη βδομάδα , κάνει σαν τρελός να φάει κρέας την Κυριακή διότι νιώθει στερημένος ενώ κάποιος που νηστεύει 50 μέρες αλάδωτο μπορεί να μην του καίγεται καρφί. Ξέρετε γιατί ; Διότι ο πρώτος το κάνει για τον κόσμο με πίεση ενώ ο δεύτερος το κάνει για τον Χριστό από έρωτα. Αυτές είναι οι διαφορές. Θα πάμε σε πολλές κηδείες γνωστών μας , οι οποίες έρχονται και δυστυχώς δεν μας καίγεται καρφί διότι στο κερί της Αναστάσεως αντί να βλέπουμε την αιωνιότητα βλέπουμε την μαγειρίτσα.
Ένα σημαντικό στοιχείο πλάνης. Δεν πιστεύω για να με έχει καλά ο Θεός δεν με ενδιαφέρει αυτό όπως έλεγε και ο π.Πορφύριος που είχε καρκίνο. Τα πνευματικά παιδιά του προσεύχονταν να φύγει ο καρκίνος και αυτός έλεγε “Μην προσεύχεστε να γίνω καλά αλλά να γίνω καλός”. Όχι πως είναι λάθος να ζητώ “ίαση εν τη σάρκα μου” λόγω αδυναμίας και αυτό ευλογημένο είναι αλλά δεν είναι αυτοσκοπός με την έννοια της συναλλαγής. Η αρρώστια είναι φθορά , ο χρόνος η ηλικία όλα. Το θέμα δεν είναι αν θα πεθάνω στα 32, 59 , 80 , 5 το θέμα είναι να συναντήσω το Χριστό σε αυτή την ζωή μέσα από την Λειτουργική ζωής της Εκκλησία και τον προσωπικό αγώνα και μετά να τον συναντήσω στην ψυχοσωματική ανάσταση. Κάποιοι λένε ότι κάποιο φεύγει νέος και δεν έζησε την ζωή του. Ε και ; ποια ζωή; αυτή που θα τελειώσει στην φθορά ; και δυστυχώς μερικοί κατηγορούν τον Θεό όταν φεύγει ένας άνθρωπος από την ζωή αλλά δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο θάνατος είναι απουσία δική μας από την πραγματική ζωή. Άρα το θέμα μου είναι αν θα παρατείνω τα χρόνια μέχρι τον τάφο ή αν θα πάω με τον Χριστό εξάλλου αυτός είναι ο σκοπός του ανθρώπου. Είτε φύγω στα 5, 34, 68, 90, 102 να συναντήστε το Χριστό διότι έτσι και αλλιώς θα πεθάνω το θέμα είναι να μην ζω πεθαίνοντας αλλά να πεθάνω ζώντας αιώνια. Τα θαύματα για παράδειγμα από καρκίνο γίνονται κυρίως για ψυχοσωματική ωφέλεια διότι έτσι και αλλιώς και σε αυτόν που έγινε το θαύμα κάποια στιγμή θα πεθάνει το θέμα είναι να μην πεθάνει πνευματικά και να βαδίσει τον δρόμο της μετάνοιας και της εν Χριστώ Αγάπης. Το θαύμα είναι παράταση ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ , εξάλλου και θαύμα να γίνει θα πεθάνουμε πάλι .Όχι δεν με σώνουν μόνο τα καλά έργα και αν είμαι καλός άνθρωπος. Ο Χριστός σώζει ως πρόσωπο με αυτό που είναι και όχι μόνο με αυτά που λέει , διότι είναι ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ με σχέση προσωπική αγαπητικό αναλογική και πραγματική στον κάθε άνθρωπο. Ο Σκοπός της ζωής είναι η πορεία της Εν Χριστώ αγάπης, ελευθερίας, θέωσης Αναστάσεως και αιωνίου ζωής με πληρότητα ψυχοσωματικής θυσίας και ο άλλος δρόμος είναι ο απόλυτος δρόμος της κοσμικότητας , της αυτονόμησης, του εγκλωβισμού στον εαυτό , της μοναξιάς της κενοδοξίας, της κτητικής αγάπης. Της πορεία μέχρι τον τάφο κλειδωμένος με λουκέτα.
Ποιον δρόμο θα διαλέξεις αδερφέ μου . . .
Αυτό που ακολουθεί είναι τα λόγια του Χριστό στον καθένα μας , σε παρακαλώ να τα δεχτείς αυστηρά προσωπικά και σε παρακαλώ και πάλι ελεύθερα να απαντήσεις από μέσα σου στον εαυτό σου με αγάπη…. Ἐγὼ εἶμαι πατέρας, ἐγὼ ἀδελφός, ἐγὼ νυμφίος, ἐγὼ οἰκία, ἐγὼ τροφή, ἐγὼ ἔνδυμα, ἐγὼ ρίζα, ἐγὼ θεμέλιον, κάθε τι τὸ ὁποῖον θέλεις ἐγώ• νὰ μὴν ἔχεις ἀνάγκην ἀπὸ τίποτε. Ἐγὼ καὶ θὰ σὲ ὑπηρετήσω• διότι ᾖλθα νὰ ὑπηρετήσω, ὄχι νὰ ὑπηρετηθῶ. Ἐγὼ εἶμαι καὶ φίλος, καὶ μέλος τοῦ σώματος καὶ κεφαλὴ καὶ ἀδελφός, καὶ ἀδελφὴ καὶ μητέρα, ὅλα ἐγώ• ἀρκεῖ νὰ διάκεισαι φιλικὰ πρὸς ἐμέ. Ἐγὼ ἔγινα πτωχὸς διὰ σέ• ἔγινα καὶ ἐπαίτης διὰ σέ• ἀνέβηκα ἐπάνω εἰς τὸν Σταυρὸν διὰ σέ• ἐτάφην διὰ σέ• εἰς τὸν οὐρανὸν ἄνω διὰ σὲ παρακαλῶ τὸν Πατέρα• κάτω εἰς τὴν γῆν ἐστάλην ἀπὸ τὸν Πατέρα ὡς μεσολαβητὴς διὰ σέ. Ὅλα δι᾿ ἐμὲ εἶσαι σύ• καὶ ἀδελφὸς καὶ συγκληρονόμος καὶ φίλος καὶ μέλος τοῦ σώματος. Τί περισσότερον θέλεις; Γιατὶ ἀποστρέφεσαι αὐτὸν ποὺ σὲ ἀγαπᾷ; Γιατὶ κοπιάζεις γιὰ τὸν κόσμο; Γιατὶ ἀντλεῖς νερὸ μὲ τρυπημένο πιθάρι; Διότι αὐτὸ σημαίνει νὰ καταπονῆσαι εἰς τὴν ζωὴν αὐτήν. Γιατὶ λαναρίζεις τὴν φωτιά; Γιατὶ πυγμαχεῖς εἰς τὸν ἀέρα; Γιατὶ τρέχεις ἄδικα; Κάθε τέχνη δὲν ἔχει καὶ ἕνα σκοπόν; Εἰς τὸν καθένα εἶναι ὁπωσδήποτε φανερόν. Δεῖξε μου καὶ σὺ τὸν σκοπὸν τῆς σπουδῆς εἰς τὴν ζωήν…Eίμαστε κοντά στον θάνατο ….και υπάρχει πρόσκληση αναστάσεως και κατά χάριν θεώσεως και ζωής πριν το θανατο ….άραγε θα λάβουμε την πρόσκληση;
Η προοπτική της δημιουργίας από τον Τριαδικό Θεό είναι να γίνει αυτός ο κόσμος Σώμα Του. Η προοπτική και εγώ ο ίδιος και ο κόσμος να γίνουν Σώμα Του, είναι επίσης ένα απίστευτο δώρο Του, το πιο απίστευτο από όλα και το πιο μεγάλο. Aμην……