ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ

 

1Του μοναχού Μωυσή, ΑγιορείτηΟ Θεός είναι άναρχος, απερίγραπτος, ανέκφραστος, ακατάληπτος και μεγαλοδύναμος όσο και παντοδύναμος. Είναι παντοκράτορας, παντελεήμονας, δημιουργός του παντός.Είναι πάντοτε προνοητικός. Πηγή της ζωής, του φωτός και της αγαθότητος. Κατά τον μεγάλο Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο ο Θεός πάντοτε υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Ο Θεός πάντοτε υπάρχει και δεν υπήρξε καιρός που δεν υπήρχε.

Στον θεόπτη προφήτη Μωυσή ονομάζεται ο Ων. Η δύναμή του ούτε άρχισε ούτε θα λήξει. Πρόκειται για έναν απύθμενο, απίθανο και απέραντο ωκεανό ουσίας, που ξεπερνά κάθε μα κάθε έννοια χρόνου και φύσεως.

Ο Θεός είναι ένας, μοναδικός, ουσιώδης. Έχει μυστηριακά τρία πρόσωπα, τον Πατέρα, τον Σταυροαναστηθέντα Υιό και το πανσθενουργό και πανευφρόσυνο Άγιον Πνεύμα. Τα τρία αγιοτριαδικά πρόσωπα είναι πάντοτε ένα.Εκτός από την αγεννησία του Πατέρα, τη σάρκωση του Υιού και την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος. Δεν είναι εύκολο να αποδοθεί κάποιο παράδειγμα στον Θεό. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς λέει πως η λαμπρότητα του ήλιου προέρχεται από τις ακτίνες του ήλιου. Φθάνει έως εμάς και ποτέ δεν χωρίζεται από τον ήλιο, τη λάμψη και τις ακτίνες. Όπως ονομάζουμε την ακτίνα ήλιο έτσι εννοούμε και τον Θεό. Έτσι ομολογιακά πιστεύουμε τον Χριστό Υιό και Λόγο του Θεού.

Με το να γίνει ο Κύριος άνθρωπος ήλθε στον κόσμο το φως της Αγίας Τριάδος. Κατά τον Ευαγγελιστή είναι το φως το αληθινό, που φωτίζει κάθε άνθρωπο που έρχεται στον κόσμο. Τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος είναι ισότιμα και ισάξια. Κηρύττουμε τη θεολογία της Αγίας Τριάδος. Με τη χάρη του φωτός του Αγίου Πνεύματος κατανοούμε ότι ο Υιός είναι φως, που έρχεται από το Πατρικό φως.

Πιστεύουμε ακράδαντα σ’ ένα Θεό παντοκράτορα. Ότι είναι η αρχή και η αιτία όλων. Είναι ο ποιητής και πλάστης όλων των ορατών και αοράτων. Ονομάζεται πατέρας όλων των πιστών, που με το βάπτισμά τους έγιναν κατά χάρη υιοί του Θεού. Ήταν πάντοτε πατέρας του υιού του. “Τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αιώνων”. Ο Υιός λέγεται Μονογενής, γιατί μόνος αυτός γεννήθηκε από τον πατέρα. Γεννήθηκε μοναδικά και ασυνδύαστα. Ο Υιός είναι ομοούσιος με τον πατέρα. Έχει την ίδια ακριβώς ουσία μ’ Εκείνον. Με τους συνοπτικούς αυτούς θεολογικούς λόγους απορρίπτονται αιρέσεις, όπως ο αρειανισμός, που ταλαιπώρησαν την εκκλησία.

Share Button