Πρόσφατες στατιστικές μας δείχνουν ότι 240 διάφορες θρησκευτικές οργανώσεις έχουν τις δραστηριότητες τους μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε όλο τον κόσμο ξεπερνούν τις 500.Οι Διαμαρτυρόμενοι είναι χωρισμένοι σε πάνω από 200 ομολογίες, και αυτές ακόμη έχουν τις υποδιαιρέσεις τους. Σαν παράδειγμα, οι Βαπτιστές μόνο είναι διαιρημένοι σε είκοσι παρακλάδια.
Ένας αγγλικανός επίσκοπος είπε κάποτε: «Ο διαιρημένος χριστιανισμός είναι πηγή αδυναμίας στη Δύση. σε μη χριστιανικές χώρες είναι . . . πέτρα σκανδάλου». Αυτός ο άνθρωπος είχε στη σκέψη του την αμηχανία που αντιμετωπίζουν οι Ινδουιστές, οι Βουδιστές, οι Μουσουλμάνοι που, όταν θέλουν να ακολουθήσουν το Χριστό, πρέπει να διαλέξουν ανάμεσα σε πολλές εκκλησίες και μάλιστα ανταγωνιστικές.
Με τη σύγχυση που προκαλούν οι τόσες δοξασίες, δεν είναι περίεργο ότι η Γραφή ονομάζει Βαβυλώνα το θρησκευτικό κόσμο των εσχάτων ημερών (Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:8). Σύμφωνα με τη σύγχυση των γλωσσών στον Πύργο της Βαβέλ, το όνομα Βαβυλών ταυτίσθηκε με την εβραϊκή λέξη βαλάλ που σημαίνει σύγχυση. Στη βιβλική προφητεία «Βαβυλών» έγινε το κατεξοχήν σύμβολο της θρησκευτικής σύγχυσης.
Σε όλη αυτή τη μάζα των διαπληκτιζόμενων μερικές φορές, και συχνά ανταγωνιστικών θρησκευτικών οργανώσεων πώς μπορεί κανείς να αναζητήσει την αλήθεια και να ανακαλύψει τη γνήσια θρησκεία;
1. ΠΟΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΩΖΕΙ;
Ο Ραμόν Ουμασάνκαρ γεννήθηκε Βραχμάνος. Οι μεγαλύτεροί του τον δίδαξαν από τα παιδικά του χρόνια ότι ήταν ένας θεός, και για να πραγματοποιήσει τη θεότητά του έπρεπε να εφαρμόσει τη γιόγκα και την περισυλλογή. Ως έφηβος όμως, ο Ραμόν σκεπτόταν αν μπορούσε πραγματικά να βρει το Θεό μέσα από τα είδωλα που προσκυνούσε στους ναούς των Ινδουιστών.
Αργότερα ο Ραμόν βρέθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και εκεί είχε την ευκαιρία να εξετάσει τη Γραφή και τι ζητάει από τους ανθρώπους ο Χριστός. Πάντοτε σεβόταν το Χριστό για την ταπεινοφροσύνη Του, αλλά τώρα έμαθε πως ο Χριστός έλεγε ότι ήταν ο μονογενής Υιός του Θεού. Και πρόσεξε ότι πολλοί χριστιανοί φαινόταν να έχουν μια ειρήνη που η μακρόχρονη περισυλλογή απέτυχε να του δημιουργήσει. Παραταύτα, ο Ραμόν ήταν αποφασισμένος να βρει την αλήθεια στην ινδουιστική θρησκεία του.
Αλλά είχε την ευκαιρία να δει μια ταινία για τη ζωή του Χριστού. Για πρώτη φορά διαπίστωσε ότι ο Χριστός γνώρισε τον πόνο σαν ανθρώπινη ύπαρξη. Πριν από αυτό, νόμιζε ότι ο Ιησούς χρησιμοποιούσε υπερφυσικές δυνάμεις για να αποφύγει τον πόνο του σταυρού. Αλλά τώρα δεν μπορούσε να εξηγήσει το σταυρό. Αναρωτιόταν: Πώς ο Ιησούς πέρασε τόσο τρομερές δοκιμασίες για τους αμαρτωλούς ανθρώπους;
Καθώς ο Ραμόν σκεπτόταν το θάνατο του Χριστού, σκλαβώθηκε από μια τέτοια επίδειξη αγάπης. Αποφάσισε να εγκαταλείψει την ορεγόμενη βραχμανική ιδιότητα – να γίνει θεός, και να στραφεί προς τον Ιησού, το Σωτήρα. Σε σύγκριση με την αυτοθυσιαζόμενη αγάπη του Χριστού, ο Ραμόν είπε: «Οτιδήποτε άλλο απλώς σωριάσθηκε σε κομμάτια».
Αυτός ο νεαρός Βραχμάνος ανακάλυψε την κεντρική μορφή της Χριστιανοσύνης – τον Ιησού το Σωτήρα του κόσμου. Αυτός είναι η οδός – η μοναδική οδός της σωτηρίας.
«Δεν υπάρχει δι’ ουδενός άλλου η σωτηρία. διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, διά του οποίου πρέπει να σωθώμεν.» Πράξεις [δ΄] 4:12,
Η Γραφή το λέει ξεκάθαρα ότι είμαστε χαμένοι εξαιτίας της αμαρτίας, και η ποινή της αμαρτίας είναι ο θάνατος (Ρωμαίους [ς΄] 6:23). Επειδή όλοι αμαρτήσαμε (Ρωμαίους [γ΄] 3:23), όλοι αντιμετωπίζουμε το θάνατο. Όλοι έχουμε ανάγκη να διαφύγουμε από την καταδίκη του θανάτου. Και μόνον ο Ιησούς μπορεί να μας εξασφαλίσει αυτή τη διαφυγή.
«Διά του οποίου (ευαγγελίου) και σώζεσθε, . . . ότι ο Χριστός απέθανε διά τας αμαρτίας ημών κατά τας γραφάς. και ότι ετάφη, και ότι ανέστη την τρίτην ημέραν.» Α’ Κορινθίους [ιε΄] 15:2-4.
Δε σωζόμαστε με τη θρησκεία, ούτε σωζόμαστε με την εκκλησία. Ο Ιησούς Χριστός και μόνον Αυτός μας σώζει.
«Τούτο είναι το θέλημα του πέμψαντός με, πας όστις βλέπει τον Υιόν και πιστεύει εις αυτόν, να έχη ζωήν αιώνιον, και εγώ θέλω αναστήσει αυτόν εν τη εσχάτη ημέρα.» Ιωάννην [ς΄] 6:40.
Ο απόστολος Πέτρος είπε στον Ιησού:
«Συ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού του ζώντος.» Ματθαίον [ις΄] 16:16.
Ο Ιησούς απάντησε σε αυτή την ομολογία πίστης λέγοντας:
«Επί ταύτης της πέτρας θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου.» Ματθαίον [ις΄] 16:18.
Πίστη στον Ιησού είναι το θεμέλιο της γνήσιας θρησκείας – η πέτρα επάνω στην οποία οικοδομείται η αληθινή εκκλησία. Όπως είναι «είς Θεός ο Πατήρ» και «είς Κύριος Ιησούς Χριστός» ο Σωτήρας μας (Α΄ Κορινθίους [η΄] 8:6), έτσι υπάρχει και μία αληθινή θρησκεία:
«Είς Κύριος, μία πίστις, έν βάπτισμα.» Εφεσίους [δ΄] 4:5.
«Και θέλει γείνει μία ποίμνη, είς ποιμήν.» Ιωάννην [ι΄] 10:16.
Η Χριστιανοσύνη διδάσκει την αλήθεια όπως αποκαλύπτεται στο Λόγο του Θεού. Ο Ιησούς λέει:
«Ερευνάτε τας γραφάς, διότι σεις νομίζετε ότι εν αυταίς έχετε ζωήν αιώνιον. και εκείναι είναι αι μαρτυρούσαι περί εμού.» Ιωάννην [ε΄] 5:39.
2. ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ;
Ναι, ο Θεός έχει ένα ειδικό μήνυμα για τους Χριστιανούς των εσχάτων ημερών. Εμφανίζεται στην Αποκάλυψη [ιδ΄] 14:6-16 σε μορφή τριπλής αγγελίας, και όταν αυτό δοθεί σε όλο τον κόσμο, τότε ο Ιησούς θα έρθει να συνάξει τους λυτρωμένους:
«Και είδον, και ιδού νεφέλη λευκή, και επί της νεφέλης εκάθητό τις όμοιος με υιόν ανθρώπου, έχων επί της κεφαλής αυτού στέφανον χρυσούν, και εν τη χειρί αυτού δρέπανον κοπτερόν. Και άλλος άγγελος εξήλθεν εκ του ναού κράζων μετά μεγάλης φωνής προς τον καθήμενον επί της νεφέλης, Πέμψον τον δρέπανόν σου, και θέρισον. διότι ήλθεν εις σε η ώρα τού να θερίσης, επειδή εξηράνθη ο θερισμός της γης. Και ο καθήμενος επί της νεφέλης έβαλε το δρέπανον αυτού επί την γην. και εθερίσθη η γη.» Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:14-16.
Η διακήρυξη των αγγελιών που δίνουν οι τρεις άγγελοι φθάνει στο κατακόρυφό της με τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού. Αν και η Βίβλος περιγράφει ότι αυτές οι τρεις αγγελίες δίνονται συμβολικά από τρεις αγγέλους, μολαταύτα ο λαός του Θεού είναι που γνωστοποιεί αυτές στον κόσμο. Ας εξετάσουμε ξεχωριστά την καθεμιά από αυτές τις τρεις αγγελίες.
1. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ.
«Και είδον άλλον άγγελον πετώμενον εις το μεσουράνημα, όστις είχεν ευαγγέλιον αιώνιον, διά να κηρύξη εις τους κατοικούντας επί της γης, και εις παν έθνος και φυλήν και γλώσσαν και λαόν. και έλεγε μετά φωνής μεγάλης, Φοβήθητε τον Θεόν, και δότε δόξαν εις αυτόν, διότι ήλθεν η ώρα της κρίσεως αυτού. και προσκυνήσατε τον ποιήσαντα τον ουρανόν και την γην και την θάλασσαν και τας πηγάς των υδάτων.» Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:6,7.
Ο λαός του Θεού δεν διακηρύττει ένα καινούριο ευαγγέλιο, αλλά το «αιώνιον ευαγγέλιον» σε όλον τον κόσμο, «εις παν έθνος και φυλήν και γλώσσαν και λαόν» Αν και ο Θεός έχει ένα ειδικό μήνυμα για τις έσχατες ημέρες, πρέπει να προσέξουμε να μην υποβαθμίσουμε ή να διαστρέψουμε το «αιώνιον ευαγγέλιον» του Ιησού Χριστού. Είναι το ίδιο μήνυμα της σωτηρίας που ο λαός της εποχής της Παλαιάς Διαθήκης δέχθηκε «διά πίστεως» (Εβραίους [γ΄] 3:16 – [δ΄] 4:2, [ια΄] 11:1-40). η ίδια διδασκαλία που ο Ιησούς γνωστοποίησε. το ίδιο ευαγγέλιο που οι μαθητές κήρυξαν για να κατακτήσουν τον κόσμο και να τον φέρουν στο Χριστό. το ίδιο ευαγγέλιο που αντηχεί στο διάβα των αιώνων της χριστιανικής εποχής.
Το ευαγγέλιο του Χριστού καταδιώχθηκε από την αποστάτιδα εκκλησία κατά το σκοτεινό Μεσαίωνα, αλλά η Μεταρρύθμιση το αναβίωσε, και ο λαός του Θεού το κηρύττει σε όλο τον κόσμο σήμερα. Ο πρώτος άγγελος κηρύττει αυτό το ίδιο ευαγγελικό μήνυμα αλλά αυτό δίνεται με ένα νέο σκηνικό – παγκόσμιο – για τους ανθρώπους που ζουν σε αυτές τις έσχατες ημέρες, ακριβώς πριν από τη Δευτέρα Παρουσία του Ιησού.
Όσοι δέχονται την πρόσκληση, ακολουθούν την εντολή: «Φοβήθητε τον Θεόν, και δότε δόξαν εις αυτόν». Με τη ζωή τους και με τη δυναμική μαρτυρία τους δείχνουν στον κόσμο το χαρακτήρα αγάπης του Θεού. Δείχνουν τι μπορεί να κάνει ο Θεός μέσα από ανθρώπινες υπάρξεις καθιερωμένες στο Χριστό.
Πότε πρέπει να δοθεί αυτή η τριπλή αγγελία στον κόσμο; Πότε «ήλθεν η ώρα της κρίσεως αυτού»; Το Τεύχος 12 εξηγεί ότι ο Ιησούς άρχισε το 1844 το έργο της κρίσης που προηγείται της Δευτέρας Παρουσίας. Σε αυτό το έτος – το 1844, ο Ιησούς ενέπνευσε τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να δίνουν το μήνυμα της Αποκάλυψης κεφάλαιο [ιδ΄] 14.
Αυτό το μήνυμα μας καλεί: «προσκυνήσατε τον ποιήσαντα τον ουρανόν και την γην» (Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:7). Ο Θεός ζητάει από μας «Ενθυμού την ημέραν του Σαββάτου, διά να αγιάζης αυτήν. . . Διότι εις έξ ημέρας εποίησεν ο Κύριος τον ουρανόν και την γην» (Έξοδος [κ΄] 20:8-11). Το 1844, όταν ο Δαρβίνος είχε εισηγηθεί τη νέα θεωρία της εξέλιξης, ο Θεός καλούσε τους ανθρώπους να Τον λατρεύουν ως δημιουργό. Στην ίδια εποχή που η εξέλιξη άρχισε να απειλεί την αυθεντικότητα του Λόγου του Θεού, εκείνοι που κήρυτταν την τριπλή αγγελία ανακάλυψαν το Σάββατο – την έβδομη ημέρα στο Λόγο του Θεού – και άρχισαν να τη φυλάττουν προς τιμή του Δημιουργού του ουρανού και της γης.
2. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ.
«Και άλλος άγγελος ηκολούθησε, λέγων, Έπεσεν, έπεσε Βαβυλών, η πόλις η μεγάλη. διότι εκ του οίνου του θυμού της πορνείας αυτής επότισε πάντα τα έθνη.» Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:8.
Η δεύτερη από τις αγγελίες του Θεού αντιτίθεται στη θρησκεία του συμβιβασμού. Η Αποκάλυψις [ιζ΄] 17 περιγράφει την πνευματική Βαβυλώνα – τον αποστάτη Χριστιανισμό – ως μια πόρνη γυναίκα (εδάφιο 5). Αυτή είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την αγνή γυναίκα στην Αποκάλυψη [ιβ΄] 12 που αντιπροσωπεύει την αληθινή χριστιανική εκκλησία.
Ο δεύτερος άγγελος γνωστοποιεί: «Έπεσε Βαβυλών η πόλις η μεγάλη». Η γυναίκα που αντιπροσωπεύει τη Βαβυλώνα είναι μια διαφθαρμένη γυναίκα η οποία «εκ του οίνου του θυμού της πορνείας αυτής επότισε πάντα τα έθνη». Ο οίνος των ψευδών διδασκαλιών διαπότισε αυτά τα νοθευμένα σχήματα του Χριστιανισμού. Το μήνυμα του δευτέρου αγγέλου καλεί το λαό του Θεού να αντισταθεί στις ψευδείς διδασκαλίες του αποστάτη Χριστιανισμού ο οποίος θολώνει τις αλήθειες του Λόγου του Θεού.
Η Βαβυλώνα αντιπροσωπεύει ένα κράμα από πολλά σχήματα του αποστάτη Χριστιανισμού. Μια παραποίηση του ευαγγελίου η οποία εισέδυσε στο μεγαλύτερο μέρος του Χριστιανισμού είναι ο νομικισμός: η δοξασία ότι η σωτηρία μας εξαρτάται από τις καλές προσπάθειές μας. Στο άλλο απώτατο άκρο βρίσκονται εκείνοι που καθιστούν πολύ φθηνή τη χάρη. Χωρίζουν το ευαγγέλιο από τη φυσική συνέπειά του: μια ζωή υπακοής στο Χριστό.
Ο Θεός καλεί τους ανθρώπους να βγουν από τη Βαβυλώνα (Αποκάλυψις [ιη΄] 18:4) και να αφιερωθούν ολόκαρδα στο Χριστό. Θέλει ανθρώπους που να αποτελέσουν παραδείγματα της δύναμης μιας πίστης που συνοδεύεται από την υπακοή. Ο Κύριος καλεί το λαό Του από την πνευματική Βαβυλώνα να γίνουν γνήσιοι μαθητές Του, να εξαρτώνται από Αυτόν και να ακολουθήσουν τα διδάγματά Του από τη Γραφή. Ζητάει από όλους μας να τηρήσουμε τις εντολές Του και να έχουμε πίστη σε Αυτόν. (Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:12).
Η Βαβυλώνα προσφέρει απατηλές εναλλαγές. Σαν παράδειγμα, θρησκευτικές ομάδες οι οποίες επιλέγουν ποιες βιβλικές διδασκαλίες πρέπει να γίνουν αποδεκτές και ποιες να απορριφθούν. Πολλοί σήμερα εκλέγουν ένα είδος χριστιανισμού του γλυκού νερού.
Η Βαβυλώνα είναι πολύ επικίνδυνη εξαιτίας της λαθεμένης ιδέας που δίνει για το Θεό. Μεταστρέφει την εικόνα του Θεού σε γελοιογραφία: ένας εκδικητής που αδιάλειπτα ζητάει χωροφύλακες στον ουρανό, ή ένας καλοκάγαθος παππούλης τόσο γλυκός που δεν ενοχλείται από την αμαρτία. Η σωστή εκκλησία θα παρουσιάσει μια ισορροπημένη εικόνα όλων των γνωρισμάτων του Θεού και θα δείξει πώς το έλεος και η δικαιοσύνη Του, η κυριαρχία και η προθυμία να υπηρετήσει, η παντοδυναμία και η συγκράτηση, όλα συνυπάρχουν στην αλήθεια ότι ο Θεός είναι αγάπη. Όσοι εξέρχονται από τη Βαβυλώνα, απορρίπτουν τις εξωβιβλικές διδασκαλίες και λατρεύουν το Θεό όπως Αυτός αποκαλύπτεται στο Λόγο Του.
3. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ.
«Και τρίτος άγγελος ηκολούθησεν αυτούς, λέγων μετά φωνής μεγάλης, Όστις προσκυνεί το θηρίον και την εικόνα αυτού, και λαμβάνει χάραγμα επί του μετώπου αυτού ή επί της χειρός αυτού, και αυτός θέλει πίει εκ του οίνου του θυμού του Θεού, του κεκερασμένου ακράτου εν τω ποτηρίω της οργής αυτού. . . και δεν έχουσιν ανάπαυσιν ημέραν και νύκτα όσοι προσκυνούσι το θηρίον και την εικόνα αυτού, και όστις λαμβάνει το χάραγμα του ονόματος αυτού. Εδώ είναι η υπομονή των αγίων. εδώ οι φυλάττοντες τας εντολάς του Θεού και την πίστιν του Ιησού.» Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:9-12.
Το μήνυμα του τρίτου αγγέλου απαιτεί απόφαση. Διαιρεί ολόκληρο τον κόσμο σε δύο ομάδες. Από τη μια πλευρά στέκονται οι αποστάτες Χριστιανοί «όσοι προσκυνούν το θηρίον και την εικόνα αυτού, και όστις λαμβάνει το χάραγμα του ονόματος αυτού.» Από την άλλη πλευρά στέκονται όσοι απορρίπτουν την εξουσία του θηρίου. αυτοί είναι οι άγιοι, «οι φυλάττοντες τας εντολάς του Θεού και την πίστιν του Ιησού».
Πρόσεξε την αντίθεση ανάμεσα στις δύο ομάδες. Εκείνοι που δέχονται το χάραγμα του θηρίου είναι οι συμβιβαζόμενοι λατρευτές οι οποίοι ακολουθούν τα βολικά ανθρώπινης κατασκευής έθιμα. Οι άγιοι έχουν τα διακριτικά χαρακτηριστικά: υπομονή, υπακοή στις εντολές του Θεού και πίστη στον Ιησού.
3. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ
Έχεις ποτέ θαυμάσει ένα δυνατό, σταθερό Χριστιανό; Έμενες κατάπληκτος μπροστά στην αφοσίωση, την υπομονή και την πίστη του, και επιθύμησες μια όμοια πνευματική εμπειρία; Ο Θεός έδωσε αυτό το ειδικό μήνυμα για τις ημέρες μας στην Αποκάλυψη ιδ΄ επειδή αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια παρόμοια εμπειρία.
Όπως είδαμε στο Τεύχος 25, το εδάφιο Αποκάλυψις [ιβ΄] 12:17 ταυτίζεται με τους Χριστιανούς των εσχάτων ημερών «τους φυλάττοντας τας εντολάς του Θεού και έχοντας την μαρτυρίαν του Ιησού Χριστού». Η Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:12 περιγράφει την ίδια ομάδα ως οι άγιοι «οι φυλάττοντες τας εντολάς του Θεού και την πίστιν του Ιησού». Ας συνοψίσουμε τα χαρακτηριστικά των Χριστιανών των εσχάτων ημερών.
1. Έχουν τη μαρτυρία του Ιησού. Ακόμη και όταν ο Σατανάς ξεσπάει την οργή του επάνω τους, αυτοί παραμένουν πιστοί στον Ιησού. Πριν ο Σωτήρας μας αναληφθεί στον ουρανό, υποσχέθηκε τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος. Επίσης υποσχέθηκε να είναι στην καρδιά των Χριστιανών. Ο Σωτήρας μας θέλει το φως, η δύναμη και η αγάπη Του να φωτίσουν τον κόσμο μέσα από την εκκλησία των εσχάτων ημερών. Η πίστη δεν είναι δικό τους κατασκεύασμα, αλλά θείο χάρισμα (Εφεσίους [β΄] 2:8). Βλέπουν το χαρακτήρα του Ιησού όλο και πιο καθαρά, και μέσα από την πίστη τους γίνονται ζωντανές αποδείξεις του τι μπορεί να κάνει ο Χριστός μέσα μας.
2. Έχουν την πίστη του Ιησού. Οι Χριστιανοί των εσχάτων ημερών εμπιστεύονται στο Θεό όπως ο Ιησούς έκανε στην επίγεια ζωή Του. Η πίστη που είχε ο Ιησούς, αυτή που δίδαξε και βίωσε, τώρα πρέπει να γεμίσει τις δικές τους καρδιές. Οι πιστοί των εσχάτων ημερών όχι μόνον έχουν την αλήθεια, αλλά και την ακολουθούν. Γι’ αυτούς θρησκεία είναι ζωή, η δοξασία συνδέεται με την εφαρμογή και η πίστη συμβαδίζει με την υπακοή. Ο καθένας βιώνει την πίστη του Ιησού στη δική του ζωή. Η ζωή τους περνάει στην κατοχή του Χριστού και ζουν υπακούοντας στο Λόγο του Θεού. Ανακαλύπτουν αυτό πού κάποιος είπε: «Εκείνος που ελπίζει να βρει ειρήνη εμπιστευόμενος στο Θεό, πρέπει και να υπακούει σε Αυτόν».
3. Μένουν πιστοί στον Ιησού επειδή ανακάλυψαν ότι οι διδασκαλίες της Γραφής εφαρμοζόμενες στην καθημερινή ζωή, δημιουργούν μια δυναμική χριστιανική ζωή. Ανακάλυψαν ότι οι αλήθειες της Γραφής αφυπνίζουν την αγάπη και την αφοσίωση στο Χριστό, ότι ικανοποιούν κάθε ανάγκη και επιθυμία της ανθρώπινης καρδιάς.
4. Φυλάττουν τις εντολές του Θεού – το Δεκάλογο. Επειδή είναι ειλικρινείς άνθρωποι, πάνω απ’ όλα βάζουν την υπακοή στο θέλημα του Θεού. Δείχνουν την αγάπη τους στο Θεό και στους άλλους υπακούοντας στις εντολές Του, συμπεριλαμβανομένης και της τετάρτης εντολής, η οποία μας κατευθύνει να λατρεύουμε το Δημιουργό μας τιμώντας το Σάββατο.
5. Γνωστοποιούν το μήνυμα του αιωνίου ευαγγελίου σε όλο τον κόσμο. Το ευαγγέλιο δηλώνει ότι η αμαρτία χωρίζει τους ανθρώπους από το Θεό, αλλά ο Ιησούς πέθανε για τις αμαρτίες μας και αναστήθηκε για να έχουμε εμείς τη σώζουσα επικοινωνία με Αυτόν. Ο θάνατος και η ανάσταση του Ιησού αποκατάστησε την ένωση ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους. Από το 1844, που άρχισε στον ουρανό η προ της Δευτέρας Παρουσίας κρίση, η εκκλησία του Χριστού των εσχάτων ημερών καλεί παντού τους ανθρώπους να εξέλθουν από τη θρησκευτική σύγχυση και να δημιουργήσουν σχέση με το Χριστό, βασιζόμενη μόνο στις βιβλικές αλήθειες.
6. Ωθούνται από το αίσθημα του κατεπείγοντος «διότι ήλθεν εις σε η ώρα τού να θερίσης, επειδή εξηράνθη ο θερισμός της γης» (Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:15). Η μακρόχρονη νύχτα της αμαρτίας και του πνευματικού σκότους σχεδόν παρέρχεται, το τέλος του κόσμου είναι εγγύς, και εκατομμύρια ακόμη δε βρήκαν το Χριστό. Αυτό εξηγεί το έντονο αίσθημα του κατεπείγοντος.
7. Αφιερώνονται στη θεόδοτη αποστολή τους. Επειδή «η Βαβυλών η μεγάλη» έπεσε, κάνουν έκκληση σε αυτούς που ακόμη βρίσκονται στη θρησκευτική σύγχυση, «Εξέλθετε εξ αυτής ο λαός μου» (Αποκάλυψις [ιη΄] 18:4). Δε θέλουν να κρατήσουν μόνο για τον εαυτό τους αυτή τη θαυμάσια σχέση με το Χριστό. Λαχταρούν να μοιρασθούν την εμπιστοσύνη και ευτυχία τους με οποιονδήποτε. Η εποικοδομητική συναναστροφή τούς ενώνει με το Χριστό και μεταξύ τους σε μια μεγάλη στρατιά η οποία φέρει το μεγάλο ύστατο μήνυμα του Θεού προς ένα καταρρέοντα κόσμο.
Όλα αυτά και άλλα ακόμη ενώνουν τις καρδιές εκατομμυρίων Χριστιανών των εσχάτων ημερών που περιγράφονται στο βιβλίο της Αποκάλυψης. Η χαρούμενη ζωή τους τούς οδηγεί να ενωθούν με τον απόστολο Ιωάννη για να δώσουν αυτή την πρόσκληση και σε σένα:
«Εκείνο το οποίον είδομεν και ηκούσαμεν, απαγγέλομεν προς εσάς, διά να έχητε και σεις κοινωνίαν μεθ’ ημών. και η κοινωνία δε ημών είναι μετά του Πατρός και μετά του Υιού αυτού Ιησού Χριστού. Και ταύτα γράφομεν προς εσάς, διά να ήναι πλήρης η χαρά σας.» Α΄ Ιωάννου [α΄] 1:3,4.
Με το Πνεύμα Του και με την Εκκλησία Του ο Ιησούς σε προσκαλεί να έρθεις και να παραδώσεις τα πάντα σε Αυτόν:
«Το Πνεύμα και η νύμφη λέγουσιν, Ελθέ. και όστις ακούει, ας είπη, Ελθέ. και, Όστις διψά, ας έλθη. και όστις θέλει, ας λαμβάνη δωρεάν το ύδωρ της ζωής.» Αποκάλυψις [κβ΄] 22:17.
4. ΟΙ ΔΥΟ ΣΥΓΚΟΜΙΔΕΣ
Τα μηνύματα των τριών αγγέλων αποκορυφώνονται όταν ο Ιησούς επιστρέφει στη γη για το θερισμό των λυτρωμένων όλων των εποχών (Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:14-16). Ο Ιησούς συγκεντρώνει όλους τους λυτρωμένους και τους μεταφέρει στα «πολλά οικήματα» στον ουρανό (Ιωάννην [ιδ΄] 14:1-3). Εξαφανίζει διαπαντός την αμαρτία, την ασθένεια, την αθλιότητα και το θάνατο. Οι άγιοι αρχίζουν μια νέα ένδοξη ζωή μαζί Του στους ατελεύτητους αιώνες (Αποκάλυψις [κα΄] 21:1-4)
Κατά την έλευσή Του, ο Ιησούς θα κάνει επίσης τη συγκομιδή των ασεβών.
«Και άλλος άγγελος εξήλθεν εκ του ναού τού εν τω ουρανώ, έχων και αυτός δρέπανον κοπτερόν. Και άλλος άγγελος. . . εφώναξε μετά κραυγής μεγάλης προς τον έχοντα το δρέπανον το κοπτερόν, λέγων, Πέμψον το δρέπανόν σου το κοπτερόν, και τρύγησον τους βότρυας της αμπέλου της γης, διότι ωρίμασαν τα σταφύλια αυτής. Και έβαλεν ο άγγελος το δρέπανον αυτού εις την γην, και ετρύγησε την άμπελον της γης, και έρριψε τα τρυγηθέντα εις τον μεγάλον ληνόν του θυμού του Θεού. Και επατήθη ο ληνός έξω της πόλεως, και εξήλθεν αίμα εκ του ληνού.» Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:17-20).
Αυτή θα είναι μια τραγική στιγμή της τελικής καταστροφής. Είναι ένα ιδιαίτερα θλιβερό γεγονός για το Χριστό επειδή υποχρεούται να καταστρέψει εκείνους οι οποίοι δε δέχθηκαν να σωθούν. Ο Ιησούς «μακροθυμεί εις ημάς, μη θέλων να απολεσθώσι τινές, αλλά πάντες να έλθωσιν εις μετάνοιαν» (Β΄ Πέτρου [γ΄] 3:9). Μήπως θα είσαι ανάμεσα στα ώριμα σταφύλια της οργής, τα οποία θα οπισθοχωρήσουν μπροστά στον ένδοξο Χριστό (Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:17-20); Τώρα είναι καιρός απόφασης. Τώρα είναι καιρός να ανακαλύψεις την ημέρα της σωτηρίας.
«Όντες δε συνεργοί αυτού, παρακαλούμε ενταυτώ να μη δεχθήτε την χάριν του Θεού ματαίως. διότι λέγει, Εν καιρώ δεκτώ επήκουσά σου, και εν ημέρα σωτηρίας σε εβοήθησα. ιδού τώρα καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού τώρα ημέρα σωτηρίας.» Β΄ Κορινθίους [ς΄] 6:1,2.
Το ζήτημα είναι σαφές. Από τη μια πλευρά ο Ιησούς στέκεται απλώνοντας τα τρυπημένα από τα καρφιά χέρια Του και παροτρύνοντάς σε να λάβεις θέση με τους αγίους τους «φυλάττοντες τας εντολάς του Θεού και την πίστιν του Ιησού» (Αποκάλυψις [ιδ΄] 14:12). Από την άλλη πλευρά είναι οι ανθρώπινες φωνές που τονίζουν ότι δεν είναι τόσο σπουδαίο η υπακοή στη Γραφή και σε όλες τις εντολές του Θεού.
Το πλήθος στο δικαστήριο του Πιλάτου αντιμετώπισε ακριβώς το ίδιο θέμα. Από τη μια πλευρά ήταν ο Ιησούς, ο Υιός του ανθρώπου – αλλά επίσης και Θεάνθρωπος. Από την άλλη πλευρά ήταν ο Βαραββάς, ένας αβοήθητος άνθρωπος, ανίκανος να βοηθήσει τον εαυτό του ή το πλήθος που ήταν μάρτυρες εκείνης της τραγικής σκηνής. Και πάλι, όταν τα επιτακτικά λόγια του Πιλάτου αντήχησαν στο ετερόκλητο πλήθος, «Τίνα θέλετε από των δύο να σας απολύσω;» οι άγριες φωνές του πλήθους βρόντησαν, «τον Βαραββάν».
«Τι λοιπόν να κάμω τον Ιησούν τον λεγόμενον Χριστόν;» ρώτησε ο Πιλάτος.
Με μια φωνή το πλήθος βόησε: «Σταυρωθήτω.» Έτσι, ο αθώος Ιησούς σταυρώθηκε και ο ένοχος Βαραββάς ελευθερώθηκε (Ματθαίον [κζ΄] 27:20-26).
Ποιον διαλέγεις σήμερα, το Βαραββά ή τον Ιησού; Προτιμάς να ακολουθήσεις τις ιδέες και διδασκαλίες ανθρώπινης επινόησης που είναι αντίθετες προς τις εντολές του Θεού και το αιώνιο ευαγγέλιο; Ή επιθυμείς να φυλάττεις τις εντολές του Θεού και την πίστη του Ιησού; Να θυμάσαι ότι Αυτός υποσχέθηκε να στείλει το Άγιο Πνεύμα για να λύσει κάθε σου αμηχανία, να θεραπεύσει κάθε βαθύ πόνο και να ικανοποιήσει κάθε σου επιθυμία.
Αγαπητέ ουράνιε Πατέρα, θέλω περισσότερο από οτιδήποτε άλλο να γονατίσω μπροστά Σου, πρόσωπο προς πρόσωπο, με λατρεία και ευχαριστία. Θέλω να σταθώ από την πλευρά Σου. Θέλω να είμαι από τους τηρητές των εντολών Σου σε αυτές τις έσχατες ημέρες. Λαχταρώ την ημέρα που θα είμαι μαζί Σου στη βασιλεία. Γνωρίζω ότι αυτό είναι εφικτό μόνο με τη μεγάλη θυσία του Χριστού. Δέχομαι την ευμενή προσφορά Σου και ζητώ να γίνεις ο Κύριος της ζωής μου. Στο όνομα του Ιησού. Αμήν.